CTreeCtrl
Fra : Peer Jensen

Dato : 09-02-03 23:55

Jeg ønsker en funktionalitet som i VC++ v6 under RessourceView hvor mapperne
forbliver åbne, når der vælges en underliggende mapper/ikoner.

For tiden kan jeg kun få åbnet den valgte og der er valide data til
TVITEM.iImage & TVITEM.iSelectedImage.

Bruger MFC. Nogen ideer/hjælp?

--
/Peer

It's not a bug... - it's a feature!

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-02-03 09:59

Peer Jensen skrev:
> [...]
> forbliver åbne, når der vælges en underliggende mapper/ikoner.
>
> For tiden kan jeg kun få åbnet den valgte og der er valide data til

Jeg er ikke sikker, men jeg vil tro at det vil hjælpe at fjerne flaget
TVS_SINGLEEXPAND, der hvor du kreerer din tree-ctrl (i RC filen eller i
kaldet til Create). Hvis det ikke hjælper må du sende os nogle flere
oplysninger, f.eks hvordan du kreerer din tree-ctrl.

Fra MSDN:

TVS_SINGLEEXPAND When this style is enabled, changing the selection in
the tree view will automatically cause the item being selected to expand
and the item being unselected to collapse. If the mouse is used to
single-click the selected item and that item is closed, it will be
expanded. If the selected item is single-clicked when it is open, it
will be collapsed.

/b
--
Bertel Brander, author of Wain, a free editor for programmers:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/program.htm