ATI Radeon 9000 problemer
Fra : ole

Dato : 09-02-03 23:30

jeg har sat et radeon 9000 kort i min maskine atlon xp 2000 ,soltek 75 frv
256 mb ddr ram win xp.
problemet er når jeg spiller mafia ,jeg har ikke set problemet i andre spil.
så kommer der hvide streger på skærmen under spillet.
I feltet med de gemte spil er den helt gal der er en masse bogstaver og
streger der farer rundt.
jeg har hentet de nyeste drivere hos ati directx 9,0
en videre har jeg sat opløsningen ned til 480*600
geninstalleret spillet osv. INTET hjæper HJÆLP mig.
MVH. Ole.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 10-02-03 10:18

ole skrev: (messageID: <news:b26knh$ael$1@sunsite.dk>)

> [...]
> en videre har jeg sat opløsningen ned til 480*600
> geninstalleret spillet osv. INTET hjæper HJÆLP mig.

Jeg oplevede samme problem med Mafia efter jeg installerede DirectX9. At
dømme efter de forskellige Mafia-fora, så skyldes problemet en
kombination af DX9 og de nyeste ATi drivere (Catalyst 3.0).

Den eneste løsning er desværre nok, at gå tilbage til DX8.1 og/eller
nogle ældre ATi drivere. Alternativt kan man vente på den Mafia patch,
der måske bliver frigivet (snart?).

--
Kasper Damkjær

http://damkjaer.net/
- nu med mere brun!

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 11-02-03 11:01

Kasper Damkjær skrev: (messageID: <news:Xns931E68B30741Fusenetdamkjaernet@194.255.237.194>)

> [...]
> dømme efter de forskellige Mafia-fora, så skyldes problemet en
> kombination af DX9 og de nyeste ATi drivere (Catalyst 3.0).

Catalyst 3.1 er frigivet, og problemet med Mafia i 1024x768x32 er løst:
http://pdownload.mii.instacontent.net/ati/drivers/Catalyst_31_Release_Notes.html

--
Kasper Damkjær

http://damkjaer.net/
- nu med mere brun!

Fra : ole

Dato : 11-02-03 15:46

catalyst 3,1 er installeret det hjælper desværre ikke
Mvh ole

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 11-02-03 21:11

ole skrev: (messageID:

> catalyst 3,1 er installeret det hjælper desværre ikke

Nej, det ved jeg desværre godt :( Jeg har stadig selv samme problem - det
så bare lovende ud, at problemet direkte var nævnt i forbindelse med
driverforbedringerne.

--
Kasper Damkjær

http://damkjaer.net/
- nu med mere brun!

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 14-02-03 20:36

Næ- ved mig hjalp catalyst 3.1 heller ikke !, den laver nu juks i Unreal 2
og FS2002 og UT2k3. Så jeg er gået tilbage til cat 2.5 - den volder færrest
problemer.
Dog mit problem med Mafia er at når jeg har sat skyggernes kvalitet højere
end low begynder skyggerne at flimre - ved low er der ingen problemer.
ATi's drivere er ikke helt optimale- faktisk langt fra.
Fx med mit gamle GF3Ti200 brugte jeg samme driver i over 1år uden problemer
!.
-Niels-

Pc: Xp1800+,512mb pc266 ram, radeon9500Pro. winxp pro, dx8.1.