VGA forlænger ca 25 m ??
Fra : Allan E

Dato : 09-02-03 22:59

Hej.

Vi skal snart til at indkøbe en projektor til brug i vores forening. Det er
sådan set fint nok, problemet kommer først når den skal installeres. Det er
et ret stort lokale og vores tanke er at placere den computer der skal styre
den, ved siden af lyd mixeren, som er ca 25 m fra scenen hvor projektoren
skal sidde.
Det giver jo et problem ift. VGA signalet, som jo helst ikke må forlænges i
de dimentioner.
Så jeg vil gerne høre om der er nogen der har gjort sig nogle erfaringer med
noget lignede eller om der er nogen der har nogle gode løsningsforslag,
helst i den billige ende

Mvh Allan E

Fra : Jonas Jalling

Dato : 09-02-03 23:18

"Allan E" wrote:
> [...]
erfaringer med
> noget lignede eller om der er nogen der har nogle gode

Hej Allan,

I kunne overveje at bruge 5 x RG-58 kabler til hhv. RGB, H-sync og
V-sync. Jeg har installeret en sådan løsning i et animations-studie,
hvor computerne stod omkring 20 meter væk fra skærm, tastatur og mus.
Det gav et kabel-stræk på ca. 30 meter og det virker fint.

Jonas Jalling