Geforce2 MX 32 MB RAM --> Geforce2 MX-400 ~
Fra : Brian

Dato : 09-02-03 20:07

Da jeg tilfældigt fik et par Vegas Geforce2 MX-400 64 MB mellem fingrene
tænkte jeg, hvorfor ikke bytte mine to Leadtek Geforce2 MX 32 MB ud med
disse.
Der må trods alt være en vis ydelsesforbedring, om ikke andet, så på grund
af den dobbelte RAM-mængde.

Desværre er min erfaring ved 3DMark2001, at ydelsen, stik mod forventning,
ved kørsel før og efter udskiftning, faldt til under det halve (antal 3D
marks).

Gamle 32 MB kort: 2200 3D marks.
Nye 64 MB kort: 1000 3D marks.

Har nogen oplevet noget lignende???

Jeg er overbevist om at det er ydelsen på 64 MB kortene der er helt skæv,
ved online-sammenligning med tilsvarende kort på 3DMarks Website.

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 09-02-03 20:17

"Brian" <mundogklov@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er overbevist om at det er ydelsen på 64 MB kortene der er helt skæv,
> ved online-sammenligning med tilsvarende kort på 3DMarks Website.

Det er ikke så sært.
Geforce 2MX er hurtigere end Geforce2 MX400.....Geforce2MX er en neddroslet
version af Geforce2 og Geforce2 MX400 er en nedroslet version af
Geforce2MX.....

Fra : Peter Pan

Dato : 10-02-03 01:08

"[SANTA]-Cinnober" <cinnober@santaclan.dk> wrote in message
> [...]
neddroslet
> version af Geforce2 og Geforce2 MX400 er en nedroslet version af

Det er ikke korrekt.

GF2 MX kører 175 MHz core, 2,6 GB/s mem
GF2 MX400 kører 200 MHz core, 2,6 GB mem
GF2 MX200 kører 175 MHz core, 1,3 GB mem

så MX400 er en anelse hurtigere end MX, men det viser sig kun i lave
opløsligheder hvor rambåndbredden ikke er fyldt. (Og det bliver den
hurtigt!) De extra 32 MB ram betyder ikke ret meget, for de spil der
udnytter det kører sikkert aligevel så dårligt at man ikke gider spille dem!

Kort sagt er de 2 kort næsten lige hurtige, mens MX200 er halvt så hurtigt.

Mvh
Anders

Fra : Brian

Dato : 10-02-03 10:11

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dem!

> Kort sagt er de 2 kort næsten lige hurtige, mens MX200 er halvt så

Det lyder faktisk meget fornuftigt sammenlignet med hvad jeg har læst og
hørt ellers...... MEN, det forklarer vel ikke, at min performance på MX-400
64 MB er under det halve af MX 32 MB kortene - de burde trods alt efter
ovenstående "performe" nogenlunde ens i 3D-tests.

Brian

Fra : Peter Pan

Dato : 10-02-03 13:09

"Brian" <mundogklov@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> 64 MB er under det halve af MX 32 MB kortene - de burde trods alt efter
> ovenstående "performe" nogenlunde ens i 3D-tests.

Hvis du er sikker på at det ikke er et MX200, så har du et software/driver
problem. Og det er svært at være særlig præcis med uden at kende dit
operativ system.

Men normalt kan det løses ved at afinstallere drivere, installere Standard
VGA driver, og så installer den rigtige driver igen. Efterfulgt af
geninstallation af DirectX 9.

Mvh
Anders