Hvilken Harddisk ????
Fra : Tp

Dato : 09-02-03 19:41

Hvilken harddisk kan i anbefale hvis man ser på disse ting.

- Pris

- Støjniveau

- Hastighed

Regner med at den skal være mellem 80 - 120 gb men andre diske kan også
skrives.

Mvh Tim

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 09-02-03 19:47

Tp wrote:

> Regner med at den skal være mellem 80 - 120 gb men andre diske kan også
> skrives.

Jeg kan anbefale Seagate Barracuda IV eller V. Jeg har selv IV og den er
suveræn til hastighed, støjniveau (meget lavt) og så er den røvebillig.

--
Martin L. Johansen

Fra : Thomas W

Dato : 09-02-03 19:56

Jeg kan klart også anbefale "Seagate Barracuda V" har sat en i min xbox
meget støjsvag.....

Thomas W

http://www.koms.dk
Dansk side med

Chat
WebICQ
PS2 og XBOX

Seagate Barracuda IV

Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 09-02-03 20:27

> Jeg kan anbefale Seagate Barracuda IV eller V. Jeg har selv IV og den er
> suveræn til hastighed, støjniveau (meget lavt) og så er den røvebillig.

Det kan jeg kun støtte op om..... Seagate er for fede..... af andre
alternativer er der Western Digital (lidt hurtigere, men lidt mindre
lydløs)...

/Rasmus

Fra : Brian

Dato : 09-02-03 21:03

"Tp" <t@t.de> skrev i en meddelelse news:b267b5$2vsu$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> - Støjniveau
>
> - Hastighed
>
> Regner med at den skal være mellem 80 - 120 gb men andre diske kan også

Hej Tim

Jeg ville vælge denne

DiamondMax Plus 9 80GB Fluid 8MB / 9ms / 7200RPM / IDE133 / 1 Year
til 879 kr. - 11,0 kr/GB

Har selv 2 stk siddende i et Raid - hører ikke en lyd.

Søg evt. www.edbpriser.dk

Brian

Fra : Quibbler

Dato : 09-02-03 21:29

> [...]
> til 879 kr. - 11,0 kr/GB
>
> Har selv 2 stk siddende i et Raid - hører ikke en lyd.

Jeg kan kun give Brian ret, jeg har selv 2 af de foreslåede seagate IV+ 1
Maxtor og problemet med Seagatene IV er at de ikke kan køre Raid hvis du en
dag skulle få den ide. Jeg ville vælge Maxtor selv om den larmer en
ubetydelig lille smule end Seagate. De nye Seagate V skulle dog efter
sigende ikke have nogle problemer med Raid, men dem har jeg ikke selv
prøvet.

Fra : Tp

Dato : 09-02-03 22:41

Tak for de mange svar... Men hvad er det lieg Raid er ? hvor kan jeg læse
mere om det på dansk ?

Mvh Tim

Fra : torben

Dato : 10-02-03 00:32

"Tp" <t@t.de> skrev i en meddelelse news:b26hst$a8i$1@news.cybercity.dk...
> Tak for de mange svar... Men hvad er det lieg Raid er ? hvor kan jeg læse
> mere om det på dansk ?
Raid er sammenkobling af flere hardiske, så de kører som en stor eller som
en dobbelt ( backup)

Torben

Fra : Jane Marquard

Dato : 12-02-03 13:08

> Raid er sammenkobling af flere hardiske, så de kører som en stor eller
som
> en dobbelt ( backup)

Her bliver nævnt RAID0 (striping) og RAID1 (mirroring).

Udover disse findes også RAID2, RAID3, RAID4, RAID5, RAID6, RAID7, RAID10,
RAID0+1 og RAID53.
(Om der er kommet flere til siden jeg kiggede på disse kan godt tænkes.)

Der står forklaring (med billeder) til de forskellige RAID levels på denne
side:
http://www.acnc.com/raid.html

Den er dog på engelsk.. men jeg er ikke lige stødt på en forklaring der er
ligeså god på dansk.

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Jonas Jalling

Dato : 10-02-03 10:22

"Quibbler" wrote:

<snip>
> [...]
> ubetydelig lille smule end Seagate. De nye Seagate V skulle dog efter
> sigende ikke have nogle problemer med Raid, men dem har jeg ikke selv

Hej,

Hvad er det for noget vrøvl?? Det er ikke diskene der er afgørende for
om man kan køre raid eller ej. Det kommer kun an på enten software (til
software-raid) eller controlleren (til hardware-raid).

Jonas Jalling

Fra : Quibbler

Dato : 10-02-03 11:35

Følgende er klippet fra www.shg.dk hjemmeside.
> SPECIELT: Denne Seagate harddisk egner sig IKKE til at kører i RAID, da
den vil miste op til 3/4 dele af sin hastighed! Så hvis man skal kører RAID,
vil det klart være en fordel at vælge en Maxtor +8 eller +9 serien, da denne
ikke have nogle problemer med at køre i RAID!

hvis du kontrollerer nyhedsgrupperne vil du finde ud af at rigtig mange har
haft ydelsesproblemer med Raid og Seagate IV det er dog blevet bedre med IV
rev.2

Jeg har selv haft ydelsesproblemer på en onboard promise light RAID
controller på et Asus bundkort.

Jonas du har ret i at det burde virke normalt, men der er altså mange andre
end mig der har haft problemerne.

Venlig hilsen Michael

Fra : Tp

Dato : 10-02-03 17:25

Ok har nu set på Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB Fluid den ene med 2048 kb
cache den anden med 8096 kb cache. prisforskellen er ca. 150 kr. Er det ikke
penge som er givet godt ud når jeg nu alligevel skal ud og investere i
harddisk som gerne må kunne bruges nogle år frem i tiden..

Den er også på Ultra DMA/133 ( IDE ) hvor seagate er på DMA 100. Det er vel
også en god ting at have..

Fra : Jesper Juul

Dato : 10-02-03 21:09

"Jonas Jalling" <jonas@jalling.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om man kan køre raid eller ej. Det kommer kun an på enten software (til
> software-raid) eller controlleren (til hardware-raid).

Så kom du tilbage når du har sat dig lidt mere ind i tingene.

Jesper Juul