C++ Builder iconer
Fra : Peter Frank

Dato : 07-02-03 20:56

Når jeg laver et icon, og laver en xxx.rc fil med indholdet:

1 ICON "miteget.ico"

Så kan man fjerne xxx.res filen fra sit projekt, og indsætte xxx.rc istedet
(BCB5 og 6).

Så har ens "console application" fået et nyt icon.

Det virker.

MEN - når man laver en alt+tab switch, er der kun et std. konsol
applikations logo (firkantede dos fidus i ved...)

Hvad skal der til for at den osse viser ens ikon ?

Det er måske osse noget med formatet ikonet laves i.
Jeg brugte alm. 32 x 32 med 256 farver.

Nogen der ved hvordan dette løses ?

Peter

Fra : Martin Schultz

Dato : 08-02-03 13:18

"Peter Frank" <PF@4u.net> writes:

> Hvad skal der til for at den osse viser ens ikon ?
>
> Det er måske osse noget med formatet ikonet laves i.
> Jeg brugte alm. 32 x 32 med 256 farver.
>
> Nogen der ved hvordan dette løses ?

I Cpp builder. Gå op i menuen Project, vælg options.
Gå hen på fanebladet application og tryk på knappen
load icon.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider