Medicin-for meget?
Fra : I8NY

Dato : 07-02-03 16:46

Hej!

Jeg får meget medicin for epilepsi.
For et par år siden blev jeg ordineret piller
for en depression.

Jeg er faktisk ikke depressiv mere.
Jeg er blevet et glad og åbent menneske.
Alle kan se min bedring.

Og vigtist af alt.
Jeg klarede det på egen hånd efter jeg afbrød 2 års
virkningsløs terapi.

Her kommer sagen:

Når man tænker på alt det,man hører og læser,
om at begrænse sit medicin-forbrug,
og medicin's bivirkninger,
går jeg og har det dårligt med at tage mere medicin,
end jeg føler,jeg har brug for.

Jeg kan mærke at jeg er sløv og tung i hovedet,
af alt det medicin jeg tager,og vil gerne rette så meget op på det,som
muligt.

Min læge derimod,råder mig til at fortsætte,
da jeg,som han siger,kan få en psykose.

Jeg vil meget gerne høre jeres mening.
Giver I min læge ret?

Thanx

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-02-03 16:50

"I8NY" <tul@tdcadsl.dk> skrev

> Min læge derimod,råder mig til at fortsætte,
> da jeg,som han siger,kan få en psykose.
>
> Jeg vil meget gerne høre jeres mening.
> Giver I min læge ret?

Det skal man vist kende dig bedre for at udtale sig om, men du kunne jo
drøfte en dosisreduktion med din læge.

Mvh.

Fra : karina12

Dato : 07-02-03 18:16

"I8NY" skrev d. 07-02-03 16:46 dette indlæg :

> [...]
det,som
> muligt.
>
> Min læge derimod,råder mig til at fortsætte,

HEJ

Jeg tror, at din læge er bange, hvad der skal ske med dig, hvis du tager
en kold tyrker. Så kan du nemlig meget let være i fare for at få en
psykose eller i sidste ende et hjertestop.

Da jeg ikke ved, hvilken medicin du tager for din epilepsi er det svært
at anbefale noget konkret. Men gør endelig ikke noget overilet - Det kan
være farligt. Men der er desværre også en sandsynlig mulgihed for, at
det er medicinen, som sløver dig.

Tjek evt. www.benzoinfo.dk og lykkeinfo.dk ud - Og tal så evt. med en
læge, som du har tillid til. Du er også velkommen til at skrive her
igen.

På ovennævnte 2 websider er der mange gode artikler at blive klog af.

Mange hilsner
Karina

http://www.kandu.dk/