Sapphire Radeon 9500Pro vs PointOfView GeF~
Fra : Søren

Dato : 07-02-03 08:36

Jeg overvejer ét af disse kort men ved ikke helt endnu hvilken, da jeg har
hørt meget dårligt omkring drivers til ATI kort (er det ikke ATI der har
lavet Radeon?) samt at ikke alle spil er lige godt understøttet med Radeon
fremfor en GeForce4?

Kortet skal bruges på en P4-2.5GHz, Intel bundkort og skal bruges til
diverse nyere spil/applikationer (ikke set frem i tiden) under WinXP samt
skal jeg også bruge TV-Out delene.

Men ér det en mærkbar forskel og kan det betale sig, at give de (3?)hundrede
kroner ekstra for et Radeon kort?

Mvh.
Søren

Fra : Poul Erik Pedersen

Dato : 07-02-03 11:26

Jeg har et Sapphire Radeon9500Pro og jeg bruger catalyst driver 2.5 og jeg
spiller Serious Sam 2, MS FS2002, Unreal 2, UT2003 uden grafiske fejl og
problemer.
Ja det er HELT KLART bedre at investere i 9500Pro, fx jeg spiller nu
heletiden med 8xanisotropic-filtering i alle spil, det koster kun 1-2FPS og
det giver væsentligt bedre billedkvalitet.
ATI leverer nu lige så gode/dårlige driver som nvidia !
Det kort vil passe perfekt med din CPU - dog husk at have minimum en PSU på
300w !.
-Niels-

Søren <nowhere@nonexisistent.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e4361f8$0$154$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Martin K

Dato : 08-02-03 13:35

Søren wrote:
> [...]
> ATI der har lavet Radeon?) samt at ikke alle spil er lige godt
> understøttet med Radeon fremfor en GeForce4?

Det er ATi der laver Radeon chippen...

> Kortet skal bruges på en P4-2.5GHz, Intel bundkort og skal bruges til
> diverse nyere spil/applikationer (ikke set frem i tiden) under WinXP
> samt skal jeg også bruge TV-Out delene.

OK...

> Men ér det en mærkbar forskel og kan det betale sig, at give de
> (3?)hundrede kroner ekstra for et Radeon kort?

Jeg har netop modtaget SHG.dk's nyhedsmail idag, og jeg synes lige du skulle
læse hvad de skriver om kortet. Jeg har også selv været lige ved at købe
kortet fra netop Sapphire...

Citat SHG.dk
"Vi har fået oplyst af Sapphier, at ATI har nogen tekniske problemer med
deres store chips, deriblandt 9500 og 9700 Pro chipsene, hvilke problemer
der har været med chippen har vi desværre ikke fået at vide. Dette medfører,
at vores leveringer er endnu en gang er blevet rykket.
Sapphire kan ikke præcis sige, hvor de vil modtage nogen chips fra ATI igen,
men det forlyder at produktionen er i gang igen hos ATI, så de første chips
skulle igen lande ved Sapphire i den kommende uge. Produktionen har været
yderligere forsinket pga. det kinesiske nytår. "

Så nu tror jeg sq ikke jeg tør købe det. Så mit valg bliver nok et Ti-4200
fra MSI...

--
Martin K

Fra : Janus Pallesen

Dato : 09-02-03 18:44

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

> [...]
> skulle igen lande ved Sapphire i den kommende uge. Produktionen har været
> yderligere forsinket pga. det kinesiske nytår. "

Jeg har også modtaget denne mail, men kan ikke lade være med at synes det er
en noget mærkelig udmelding. Skal det forstås sådan at der er problemer med
selve chippen og således alle de chips der er solgt indtil nu, eller at ATI
har problemer med produktionen sådan at det kun vedrører
leveringsdygtigheden. Er der nogen der har fundet andre referencer på nettet
til det problem shg.dk referer til? Personligt har jeg lidt svært ved at tro
at der skulle være noget galt med chippen når man tager i betragtning at den
har været på markedet i over et halvt år nu, men man bliver da lidt bekymret
over den slags udmeldinger når man går med planer om at lægge de 2500 kr. et
9700 kort koster p.t. :o|.

Mvh
Janus

Fra : Søren

Dato : 10-02-03 13:36

> Så nu tror jeg sq ikke jeg tør købe det. Så mit valg bliver nok et Ti-4200
> fra MSI...

Hvorfor lige MSI? (jeg gider heller ikke vente)

Ville et Point of View GeForce TI4600 ikke være sagen? Og hvad er forskellen
på en 4600 og en 4680 (det samme gælder 4200 og 4280)? Der er så vidt jeg
kan se, "langsomt" 4,4ns RAM på 4680?

Mvh.
Søren

Fra : rhexis

Dato : 10-02-03 23:15

> [...]

> vide. [...]
>
> Så nu tror jeg sq ikke jeg tør købe det. Så mit valg bliver nok et

Jeg har et 9500 Pro kort fra Sapphire og er meget tilfreds med
mit køb. Jeg giver ikke meget for SHGs udmelding før de rent
faktisk oplyser hvad problemet er.

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : rhexis

Dato : 10-02-03 23:18

"Søren" <nowhere@nonexisistent.com> wrote in
message news:3e4361f8$0$154$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Men ér det en mærkbar forskel og kan det betale sig, at give de
> (3?)hundrede kroner ekstra for et Radeon kort?

Ja og ja. Radeon-kortet lammetæver 4200-kortet og kan i visse
tilfælde også overhale et 4600-baseret graffikkort (ved brug af AA).