"Hulemandsmusik"
Fra : Søren Hjelholt

Dato : 06-02-03 23:57

Hej NG

Jeg står og skal bruge noget musik til en lille sketch der involverer en
hulemand, og musikken skal være ret bærende i den.
Jeg har ikke lige kunnet finde noget "hulemandsmusik" i samlingen herhjemme,
så er der nogen der har nogen foreslag til noget?
Jeg forestiller mig noget der er båret af trommer, men er ellers lidt blank.
Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.

Fra : Jan Andersen

Dato : 07-02-03 01:00

"Søren Hjelholt" <hjelholt@_nospam_mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
blank.
> Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe.

Det må helt klart være et nummer som "Neanderthal Man " med Hotlegs fra
1970.
En rigtig hulemelodi med en markant tromme, du kan gå ind på CD-NOW
led under titel "Neanderthal Man" , der er 12 resultater at vælge mellem,på
den 12`te er det mugligt at høre et lille stykke.
MVH Jan.

Fra : Thomas Hillebrandt

Dato : 07-02-03 08:41

Et bud kunne være at lede efter noget japansk Taiko musik. Jeg har ikke lige
nogen titler eller kunstnere, men det burde vel være til at finde i en
velassorteret musikhandels "World" afdeling...

....ellers prøv at se på nettet...

/Thomas

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 07-02-03 10:25

Søren Hjelholt wrote:
> Jeg har ikke lige kunnet finde noget "hulemandsmusik" i samlingen
> herhjemme, så er der nogen der har nogen foreslag til noget?

Hmmm... ikke direkte "hulemandsmusik", ej alt for tromme-domineret, men
måske Vangelis' "Generique" fra albummet "L'Apocalypse Des Animaux"
(1973)?
Det er dog et temmelig kort nummer, 1:28, måske *for* kort?

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : MP Jakobsen

Dato : 07-02-03 12:48

Prøv evt. med det første track på Jurassic Park S.T. Nummeret hedder bare
"Opening titles" og det ville nok bare være de første 10-20 sekunder der
ville være det værd.

MP

Fra : Lin

Dato : 07-02-03 18:27

Jeg synes hulemand lugter af growl - prøv Ill Disposed (de er danske,
udkommer på Progress/Die Hard Records).

- Lin