Rullemenu som link ?
Fra : Peter

Dato : 11-01-01 22:23

Hej
Jeg er ved at bygge en webside hvor jeg gerne vil have en rullemenu eller
lign. til nogle af mine link.
jeg har prøvet at lægge en sådan rullemenu på siden og lagt nogle link i
den, men jeg kan ikke få den til at virke, hvad skal jeg gøre for at det
virker, eller skal jeg bruge noget helt andet ? ?

http://www.lpm.subs.dk mit problem med rullemenuen hedder "søgemaskiner"

på forhånd 1000 tak
mvh
Peter Micheelsen
lpm@it.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-01-01 22:24

Peter <lpm@it.dk> skrev
> jeg har prøvet at lægge en sådan rullemenu på siden og lagt nogle link i
> den, men jeg kan ikke få den til at virke, hvad skal jeg gøre for at det
> virker, eller skal jeg bruge noget helt andet ? ?

på denne side ligger der en artikel om hvordan man laver en sådan...
<http://www.webcafe.dk/diverse/artikler/200/da200.php3>

--
Venlig hilsen
Jakob Andersen

Fra : Peter

Dato : 11-01-01 23:09

1000 tak for hjælpen
Nu er det desværre sengetid og har ikke tid til at lege med det mere, men
jeg har prøvet lidt, og det ser fint ud (næsten)
umiddelbart ser det ikke ud til at den kun virker på interne websteder, kan
jeg få den ud på andre www link ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-01-01 03:13

Thu, 11 Jan 2001 23:09:08 +0100, skrev "Peter" <lpm@it.dk>:

> [...]
>jeg har prøvet lidt, og det ser fint ud (næsten)
>umiddelbart ser det ikke ud til at den kun virker på interne websteder, kan

Det er da bare at skrive den eksterne adresse med http:// osv. enten i
htmlmode eller i form field properties i FP.

Så kommer det til at se sådan ud:

<FORM ACTION="/scripts/rullegardinmenu.php" METHOD="post">

<SELECT NAME="adresse"

onChange="location.href = this.options[this.selectedIndex].value">

<OPTION VALUE="http://smedeparken.mobilixnet.dk">Smedeparken

<OPTION VALUE="http://www.1942.dk">Boligselskabet af 1942

<OPTION VALUE="/perl/index.php3">Perl-sektionen

<OPTION VALUE="/omwebcafe/index.php3">Om Webcafe

</SELECT>

<NOSCRIPT>

<INPUT TYPE="submit" VALUE="Hop">

</NOSCRIPT>

</FORM>

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Peter

Dato : 12-01-01 16:55

1000 tak for hjælpen.
Nu kan jeg så gå i gang med at skrive ind og få rettet det hele til
mvh
Peter Micheelsen
lpm@it.dk
http://www.lpm.subs.dk