Ignorere min sql
Fra : Mads Baggesen

Dato : 06-02-03 17:21

Jeg er ved at skrive et script som skal bruges til at requeste eggdrops fra
en hp som så sender til en eggdrop via telnet.. Inden jeg sender det vil
jeg gerne tjekke om kanalen er added i min database som en dårlig chan
(problembørn) og har derfor skrevet følgende...

$chan = $_POST['Chan'];
$resultat = mysql_query("select * from badchan where name ='$chan' ");
while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
echo "<h1><center>BANNED</center></h1><br>";
echo "<h3><center>$reason</center></h3>";
exit;
}

Mit problem er at requesten bliver sendt selvom kanalen findes i databasen
og derfor burde afvises..
Nogen der kan se fejlen ;)

Min tabel ser ud som følgende:

id tinyint(4) No auto_increment Change drop Primary Index Unique Fulltext
name varchar(255) No Change Drop Primary Index Unique Fulltext
reason text No Change Drop Primary Index Unique Fulltext
duration varchar(255) No Change Drop Primary Index Unique Fulltext

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-03 18:33

On Thu, 06 Feb 2003 17:20:56 +0100, Mads Baggesen <Mads@Baggesen.nete>
wrote:

> [...]
>while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
> echo "<h1><center>BANNED</center></h1><br>";
> echo "<h3><center>$reason</center></h3>";

Hvad med:

if(mysql_result(mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM badchan
WHERE name = '$chan'")),0) != 0) {
while {
}
}

Denne if siger at hvis der IKKE er 0 rækker i tabelllen så smider vi
lige whileløkken ud - ellers så springer vi over