Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hurtigt digital kamera
Fra : Martin J.

Dato : 06-02-03 08:31

hej med jer

Jeg havde tænkt mig at gå ud og købe et digital kamera til en ca.
2500,-
Et af mine vigtigste krav er, at det ikke er 1 eller flere sekunder om
at tage billedet fra man trykker på knappen - der er da ikke noget
mere belastende.

Men hvad er det så jeg skal holde øje med? Kan man ud fra specs. på
et kamera se hvor længe det er, om at tage et billede?

Er der evt. nogen der har en ide til et kamera jeg skal prøve at kigge
på, evt. har jeg selv kigget på HP Photosmart 720, nogen der kan sige
god for den model?

mvh Martin

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 06-02-03 09:37

On 06/02/03 8:30, in article
9e3b3409.0302052330.16f50e9e@posting.google.com, "Martin J."
<martin@itsupporter.dk> wrote:

> [...]
> Et af mine vigtigste krav er, at det ikke er 1 eller flere sekunder om
> at tage billedet fra man trykker på knappen - der er da ikke noget

Hvis du skal have et lynhurtigt digitalkamera, så skal du nok have et
spejlrefleks. Det får du nok ikke til den pris.

/kristian

Fra : KASO

Dato : 06-02-03 09:41

"Martin J." skrev d. 06-02-03 08:31 dette indlæg :
> [...]
>
> Men hvad er det så jeg skal holde øje med? Kan man ud fra specs. på
> et kamera se hvor længe det er, om at tage et billede?

Kig på http://www.imaging-resource.com/DIGCAM01.HTM - under testen af
kameraerne er et punkt: "Shutter lag and cycle times" - der finder du
den information, du har brug for (men selvfølgelig kun for de kameraer,
de har testet). Jeg valgte selv et Canon S40 - bl.a. på grund af
hastigheden (og jeg blev ikke skuffet).

http://www.kandu.dk/