Re: Re: Sv: ama´s 7,62
Fra : Per Holst Menander

Dato : 12-03-01 09:12

Gumle gumle gumle (spiser lige lidt brød). Men der er lige et par ting jeg
slet ikke forstår :

- Hvis kuglen er så ringe, hvad tror du så ikke om resten af komponenterne ?

- Vil du i din spareiver påtage dig en anskydning, blot fordi skuddet sad
5-10 cm lavere end du troede. Ja/nej ?
- Svarer denne metode ikke til, at hver eneste skud (incl dem på jagt) er et
prøveskud, hvor træfpunktet/tryk reelt er ukendt. Ja/nej ??

Hvor stor er besparelsen så egentligt ? Brugte Norma/Lapua hylstre kan købes
for 1,00 kr (og genbruges min 5 gange) og krudt/fænghætte svarer til ca.
1,25 kr. Ialt 1.50 kr excl projektil (ved 5 genladninger). Du vil altså
påtage dig ansvaret for potentielle anskydninger samt din og andres (på
skydebanen) sikkerhed for lusede 50 øre pr skud. Tilmed for en indiskutabel
ringere patron !

Argumentet om at "det virker da ellers meget godt" svarer stort set til
"spring - 10.000 lemminger kan ikke tage fejl" !

Jeg står stadig ved min grundholdning : Det er komplet uansvarligt !

Per

--
Posted from [213.129.10.21]

Fra : Henrik Dahl

Dato : 14-03-01 22:52

Hej Per

Vedrørende ama

De oplysninger, jeg gav omkring kuglevægt,hastighed osv.
på amaen var et svar på et spørgsmål omkring dette og
ikke en opfording til at bruge de forskellige komponenter
til genladning.

Venlig hilsen

Henrik Dahl