hvornår ser vi Radeon 9900 Pro på gaden?
Fra : J.F.K

Dato : 05-02-03 13:27

Kan vi være så heldig at det sker inden udgangen af marts?

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-03 19:47

ja FX er nok ikke værd at vente på ;)

Fra : Simon...

Dato : 05-02-03 20:06

> ja FX er nok ikke værd at vente på ;)

har lige læst lidt om det på tomshardware.com, det er kun lidt hurtigere (og
det er virkelig lidt) end radeon kortet, det er godt nok en skuffelse... jeg
kan huske jeg ellers hørte en udtalelse fra en nvidia fyr til en eller anden
konference i et videoklip på nettet, hvor han sagde det var 3-4 gange
hurtigere... men der skulle vidst være et pænere billede, eller sådan
noget...

nå vi må vel bare vente på næste generation...

-Simon

Fra : Thore

Dato : 05-02-03 20:21

On Wed, 5 Feb 2003 20:05:33 +0100, "Simon..." <devnull@linux.org> wrote:

> [...]
>noget...
>
>nå vi må vel bare vente på næste generation...

Altid...

Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952

Croma 2.0 ie 1993
Pluto 1.2 SX 1996
Adria Unica 502 LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : TBC

Dato : 06-02-03 04:12

"Simon..." <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse

> har lige læst lidt om det på tomshardware.com, det er kun lidt hurtigere
(og
> det er virkelig lidt) end radeon kortet, det er godt nok en skuffelse

Det bliver spændende at se om der kan hentes noget ved driveroptimering.
Indtil videre er det samme skæbne der tilfalder FX som det i sin tid
tilfaldt GF3 og Radeon 9500: Skuffende performance ved launch pga dårligt
optimerede drivere.

Men jeg glæder mig da også til at se performance på R350 (er navnet på 350
blevet Radenon 9900 Pro eller er det "bare" en højre klokket 300 core ?)

Havde jeg et ønske var det: Giv mig FX's Pixel Fillrate og GPU sammen med
Radeons memory controler. Indtil da har vi kun 2 kompromiser; FX eller
Radeon

TBC

Fra : Kuruderu

Dato : 06-02-03 11:02

Du kan da ikke mene at du vil have nv30 gpu'en? den blivr jo sygt varm uden
at yde derefter. R300 VPU'en er da klart at foretrække.
R300 levere pænere billeder og er hurtigere med AA enabled.

--
Kuruderu

Don't confuse luck with skill

Remove BLABLA from my email to reply.

Fra : TBC

Dato : 06-02-03 18:01

"Kuruderu" <kuruderu@dak.kollegie6400.dkBLABLA> wrote in message news:<3e4232b1$0$148$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> Du kan da ikke mene at du vil have nv30 gpu'en? den blivr jo sygt varm uden
> at yde derefter. R300 VPU'en er da klart at foretrække.
> R300 levere pænere billeder og er hurtigere med AA enabled.

Jo da, det er et simpelt spørgsmål om metematisk potentiel
performance, det samme gælder ønsket om Radeon's memory controlers
performance. De 2 ting sammen ville være nice

Hvad angår varme er jeg personligt ligeglad, og AA er noget for folk
der har fladskærme som har lave opløsninger når det handler om spil.
AA er underordnet i forhold til 2048x1536 som afligevel er kønnere end
AA 1024x768.

Det eneste der er virkeligt interessant i mine øjne er rå performance,
derfor venter jeg også og ser hvad R350 og evt. driveroptimeringer til
FX hver især har at byde på. Hvor er det fedt at Nvidia har fået
ordentlig konkurrence - Det fremmer udvikling hos begge producenter

TBC