Til den store diskussion omkring uddannels~
Fra : David Poulsen

Dato : 05-02-03 10:35

Hejsa NG

Jeg er en gut på 17 år, som ville lære at programmere i C og senere Win32
men det opgav jeg fordi det var for ulogisk, så gik jeg igang med Java og
idag der kan jeg det meste af java 1.1.2 og så vil jeg sige cirka 35% af C,
men Java er et godt sprog at lære at programmere i, synes jeg, i forhold til
C.
Jeg har nu programmeret i 5 år, 5 år i Java og 3½ år i C/Win32. Jeg ved godt
hvad jeg vil vælge til hver en tid, JAVA, og jeg ville igang med at at lave
mit eget scriptsprog i C men det opgav jeg for det er alt for tidskrævende
når jeg kunne gøre det på den halve tid i Java, og det kører og er meget
stabilt.

Det er bare min mening

Mvh

David

Fra : Morten F. Hansen

Dato : 05-02-03 10:54

> Jeg har nu programmeret i 5 år, 5 år i Java og 3½ år i C/Win32. Jeg ved godt
> hvad jeg vil vælge til hver en tid, JAVA, ...

Well... Det er jo den klassiske diskussion om hvilket sprog er bedst. Og det
kommer jo helt an på situationen. Nogle opgaver løses perfekt i Java, andre i C,
så det drejer sig om at vælge det rigtige værktøj til opgaven man står overfor.
Hvis man forsøger at slå et søm i væggen med en skruetrækker, er det ikke så
underligt at det tager længere tid at løse opgaven.

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 05-02-03 16:10

[ David Poulsen ]

[ ... ]

> [...]
> det er alt for tidskrævende når jeg kunne gøre det på den halve tid
> i Java, og det kører og er meget stabilt.

Kan jeg foreslå:

* (Gjerne flere) kurs i kompilatorteknikk, språkdesign og typeteori.
* Litt bredere perspektiv på programmeringsspråk.
* Litt mer programmeringserfaring.
* Litt tid tilbrakt på biblioteket over bøkene på denne listen --
<URL:http://www.compilerconnection.com/books/books.htm>, samt over
referanser som man finner i slike bøker.
* Frekventering av comp.compilers.
* Litt tid tilbrakt på å forstå hva bøker à la ISBN 0-262-12151-4 (med
referanser) dreier seg om.

God lesing,

ivr
--
<peder> igorr: tcl ja... det er fra de dypeste avgrunnene i helvete det...
<peder> php er bare fra foajeen

Fra : David Poulsen

Dato : 06-02-03 00:34

Jeg vil dog indrømme at det er smag og behag og det kan som sagt IKKE
diskuteres og jeg vil også indrømme at der er forskellige opgaver som bedst
kan løses med det ene eller andet programmeringsprog, men grundlæggende så
kan de fleste problemer løses i alle programmeringsprog og det er kunsten i
at programmere at kunne sætte sig ned og lave sit program i et eller andet
programmeringssprog...

That's just my cents

/David

Fortsat god aften

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 06-02-03 20:04

On Thu, 6 Feb 2003 00:34:15 +0100, "David Poulsen" <dpoulsen@e-box.dk>
wrote:

>Jeg vil dog indrømme at det er smag og behag og det kan som sagt IKKE
>diskuteres.....
Hmm, det kommer igen an på opgaven. Hvis du skulle skrive en compiler
som skulle eksekverer hurtigt, ville du så, fordi du synes det er "din
smag", bruge Java? Det tror jeg ikke en evt. arbjedsgiver ville ønske
sig Hvis du skal lave en GUI til et eller andet program som skal
køre på en PC, ja så er der mere eller mindre frit valg. Hvis du nu
skal konstruerer et system som f.eks. en router, så vil jeg tro at
kunden ville blive glad hvis du kunne bringe prisen ned, i form af
minimalt forbrug af CPU kraft, RAM, ROM og Royalties til eks. vis SUN
og RTOS leverandører. Man kan selvfølgelig godt implementerer en
router på en XScale platform, med 8MB RAM, 8MB ROM/FLASH og en Java
interpreter fra SUN, samt WindowsCE, men den ville nok blive lidt dyr.
Du kunne selvfølgelig spare Java interpreteren, ved at "compilerer"
Java koden til noget XScale assembler.

/Thomas

Fra : David Poulsen

Dato : 06-02-03 23:32

Så det du siger at man sagtens kan bruge Java, men jeg forstår godt din
pointe...

Men selvfølgelig hvis det program jeg nu skulle laves så ville jeg forsøge
at gøre det så "hurtigt" som muligt, men mine ideer er at det skal køre
stabilt og fungere, så skulle det også kunne netværk, IO,havde et nogenlunde
flot GUI og alt det giver Java mig i en god pakke, jeg er selv i gang med at
skrive en intepreter som "java fil" for at distriburer den med mine
programmer...

det næste er at jeg skal lave en compiler

Mangler bare lidt information...

Mvh

David

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 07-02-03 19:40

On Thu, 6 Feb 2003 23:32:14 +0100, "David Poulsen" <dpoulsen@e-box.dk>
wrote:

> [...]
>flot GUI og alt det giver Java mig i en god pakke, jeg er selv i gang med at
>skrive en intepreter som "java fil" for at distriburer den med mine
Du skal bare lige huske på, at alt det lækre, som du kan i Java, jo i
sin tid er skrevet i C eller C++. Det er lidt ligesom den første
drejebænk, den var nok ikke så præcis, men den kunne bruges til at
lave en som var noget mere præcis, osv....

>det næste er at jeg skal lave en compiler
Pøj, pøj med det

>Mangler bare lidt information...
Tjaa, så er det jo godt at vi har Google..

/Thomas

Fra : Klaus Petersen

Dato : 08-02-03 04:03

> det næste er at jeg skal lave en compiler

af ren nysgerrighed - hvorfor vil du egentlig opfinde den dybe tallerken
igen?