Singapore- toldregler
Fra : Birger Jensen

Dato : 04-02-03 18:47

Hej
Jeg skal på en uges rejse til Singapore om 14 dage, og glæder mig meget.
Jeg har hørt at der er skrappe regler for kopivarer i tolden herhjemme.
Ikke fordi at jeg har planlagt at fylde kufferten med kopiprodukter,
men har jeg ikke lov til i god tro at købe tøjvarer og CD'er. Jeg kan
da ikke vide at det er kopivarer jeg køber, og hvem har bevisførelsen.

Jeg rejser via Kbh-Paris og Paris - Singapore.

hilsen Birger Jensen

Fra : Frantz

Dato : 05-02-03 17:29

"Birger Jensen" <bodegaardnospam@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> da ikke vide at det er kopivarer jeg køber, og hvem har bevisførelsen.
>
> Jeg rejser via Kbh-Paris og Paris - Singapore.

Du skal nok ikke lige fortælle i tolden at du har været i Singapore.
Du kan derimod sagtens fortælle at du har været i Paris og købt "varerne" på et marked.

Fra : EMJ

Dato : 05-02-03 23:03

> [...]
> da ikke vide at det er kopivarer jeg køber, og hvem har bevisførelsen.
>
> Jeg rejser via Kbh-Paris og Paris - Singapore.

God tro eller ej,
du har bevisbyrden.
Told og skat bruger omvendt bevisbyrde: Du er skyldig til det modsatte er
bevist.
Fjern dine bagagemærker fra kufferten, eller vend dem så tolderen ikke ser
den.
Tolden er meget obs på kuffertmærker.
At rejse "kun" fra Charles de Gaulle til DK er inden for EU, så det er de
"smalle" toldregler for spiritus og tobak der så gælder.
Fjern ikke bagagemærker foran de eensidige vindue i bagagemodtagelsen, der
sidder toldere og observere passagerene.
God tur.
EMJ

Fra : max

Dato : 07-02-03 16:25

> [...]
> da ikke vide at det er kopivarer jeg køber, og hvem har bevisførelsen.
>
> Jeg rejser via Kbh-Paris og Paris - Singapore.

Hehe - næh det er sku osse svært at vide om man har
købt kopivarer, eller bare gjort en hammer go' forretning.
Tolderne er faktisk ikke så slemme som man gør dem til
og de får nok ondt af dig og lader dig passere med kufferten
fuld a Gucchi og Rolex... Men nyd nu bare turen, det er en
anderledes by.. og dejligt vejr er næsten garanteret.. max

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 10-02-03 13:04

Problemet er ikke tolden i København men myndighederne i Singapore, det er
ikke muligt at købe kopi CD, Software mm.i Singapore længere da der er
indført et forbudt som det kendes fra EU (ny lov fra 1999 og 2001) og i
Singapore tager man loven meget alvorligt så tænk dig om; også hvis du tager
til Malaysia og køber ind.