Hvordan indlæser jeg en fil så jeg kan vis~
Fra : David Poulsen

Dato : 04-02-03 15:26

Hejsa NG

Jeg sidder lige og roder lidt med mit program og jeg har ikke haft så meget
med IO programmering under C, kun JAVA, så jeg ville godt havde lidt hjælp.

Mit problem er at jeg ikke aner hvordan jeg læser og viser indholdet af en
fil.

Så jeg håber nogen gider hjælpe mig?

Takker

/David

Fra : Mads Jensen

Dato : 04-02-03 18:42

under www.cppreference.com er alt dertil.

/mads

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 04-02-03 20:27

> Mit problem er at jeg ikke aner hvordan jeg læser og viser indholdet af en
> fil.

void ShowTextFile(char *p_Filename)
{
static char buffer[512];
FILE *f = fopen(p_Filename, "rt");
while (fgets(f,512,buffer)) puts(buffer);
}

og så kalder du bare med funktionen med en tekst-fil som parameter. eg:
ShowTextFile("c:/autoexec.bat");

Fra : soren davidsen

Dato : 04-02-03 21:09

"Rasmus Christian Kaae" <kaae@daimi.au.dk> writes:

> [...]
> }
>
> og så kalder du bare med funktionen med en tekst-fil som parameter. eg:

... eller, bruger fread/fwrite (til at laese binaer data fra FILE, og
skrive til stdout). Og, hej Don M.

Mvh,

--

school:soren.davidsenATturtle.math.klte.hu//math-institute/uni-debrecen
other:sorenATtanesha.net//oesterbro/www.tanesha.net

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 05-02-03 08:38

> .. eller, bruger fread/fwrite (til at laese binaer data fra FILE, og
> skrive til stdout). Og, hej Don M.

ja, det er naturligvis også en mulighed -- og hej søren.