Revnede hænder
Fra : Sander

Dato : 04-02-03 11:24

Mine hænder er de sidste 4 år revnet på håndoverfladen og mellem / på
fingrene, hver vinter. De bliver helt tørre og rynkede, (som på en gammel
person) hvorefter der kommer små og af og til dybe revner.
Om sommeren forsvinder problemet helt.

Jeg har smurt med forskellige cremer og det hjælper da også kortvarigt.

Er der nogen der har nogen gåde råd ? Creme eller vitaminer eller andet ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : PH

Dato : 04-02-03 11:39

> [...]
>
> Jeg har smurt med forskellige cremer og det hjælper da også kortvarigt.
>
> Er der nogen der har nogen gåde råd ? Creme eller vitaminer eller andet ?

Jeg har stor glæde af en creme der hedder Locobase LPL. Den kan købes på
apoteket.

mvh PH

Fra : ram2

Dato : 04-02-03 11:38

"Sander" skrev d. 04-02-03 11:24 dette indlæg :

> Mine hænder er de sidste 4 år revnet på håndoverfladen
Spørgsmålet er stillet 6-1-03, og der blev foreslået flere cremer:
Atrix
Camferine
Kopattesalve
Lavera Neutral Intensiv håndcrem
Samt gå til hudlæge

Summer anbefalede velunderbygget at bruge Camferine, men du kan jo selv
købe hele svaret, og se hvad de forskellige mener.

Mvh
Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-02-03 11:40

ram2 wrote:
> [...]
>
> Summer anbefalede velunderbygget at bruge Camferine, men du kan jo
> selv købe hele svaret, og se hvad de forskellige mener.

en god ide er også at købe en bunke bomuldshandsker, smøre et TYKT lag på
inden sengetid, tage hanskerne over og sove med dem....... det hjælper,
trust me ;)
og så iøvrigt forsøge at undgå at have våde eller fugtige hænder....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-02-03 11:53

ram2 wrote:

> Summer anbefalede velunderbygget at bruge Camferine, men du kan jo selv
> købe hele svaret, og se hvad de forskellige mener.

Vi andre befinder os i nyhedsgrupperne på internettet. Her er spørgsmål
og svar gratis, og det er de færreste af os, der vil bruge en tjeneste
som kandu, hvor man skal betale for at få adgang til andres indlæg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : ram2

Dato : 04-02-03 12:10

"Kim Ludvigsen" skrev d. 04-02-03 11:53 dette indlæg :

> [...]
> og svar gratis, og det er de færreste af os, der vil bruge en tjeneste
> som kandu, hvor man skal betale for at få adgang til andres indlæg.
Kære Kim.
Det må du da forfærdelig meget undskylde.

Så kan jeg jo glæde mig over, at jeg fortalte Sander essensen af det
indlæg der var i Kandu, så han måske kunne få fornøjelse af det
alligevel. Det var selvfølgelig en fejl, at jeg skrev, at han kunne
"købe" hele tråden på Knadu.

Jeg er i øvrigt sikker på, at Sander er dig dybt taknemmelig for, at du
varetager hans/hendes interesser, når du nu mener at vedkommende ikke
selv kan.

Mvh
Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-02-03 13:48

ram2 wrote:

> Jeg er i øvrigt sikker på, at Sander er dig dybt taknemmelig for, at du
> varetager hans/hendes interesser, når du nu mener at vedkommende ikke
> selv kan.

Det var ikke et forsøg på at varetage Sanders interesser. Det var for at
oplyse dig, at din henvisning til at købe indlægget ikke nødvendigvis
vil blive efterfulgt af Sander eller andre, der kunne være interesseret
i at undgå revnede hænder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Zarh

Dato : 04-02-03 13:59

En jeg kendte en gang havde samme problem, indtil han kom til at tænke at
naboens hund jo fik levertran så den kunne få en flot pels, altså tænkte
han; min hud er jo min pels, så han begyndte at tage levertran hver dag og
dette hjalp i hans tilfælde. Du kunne jo prøve.

Fra : ram2

Dato : 04-02-03 14:04

"Kim Ludvigsen" skrev d. 04-02-03 13:48 dette indlæg :
> [...]
> oplyse dig, at din henvisning til at købe indlægget ikke nødvendigvis
> vil blive efterfulgt af Sander eller andre, der kunne være
Nu har jeg jo tidligere dybt beklaget min fortalelse, man jeg skylder
dig at oplyse dig om, at der er andre end nyhedsbrugerne der kan se
indlæg fra disse - f.eks Kandu.

Det vigtigste i denne tråd, er trods alt, at jeg fik givet sander en
mulighed for at få bugt med sit problem, på trods af "betydelige"
fodfejl fra min side.

Så hvad skulle jeg egentlig med din oplysning i denne sammenhæng?

Mvh
Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Nicolai Lang

Dato : 04-02-03 21:51

On Tue, 04 Feb 2003 10:37:33 GMT, "ram2" <ram2.news@kandu.dk> wrote:

>Spørgsmålet er stillet 6-1-03, og der blev foreslået flere cremer:

Må jeg foreslå en anden:

Epaderm

En dåse koster ~80 kr. på apoteket, og man skal insistere på at de har
det (det står i køleskab) for det er ikke noget alle kender.

Jeg fik det anbefalet til revner på fingrene af min hudlæge, og det er
ret godt.

Produktet er vaseline der er gjort vandopløselig. Det er noget fedtet
noget, men trænger ind. Og så er det bare at smøre så tit som mulig,
gerne 6-8 gange på en dag.

Min kærstes svigerinde som er snedker er også ret begejstret for det
til sine håndflader, og har været i bøtten mere end en gang når de er
på besøg.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 04-02-03 21:22

"Sander" skrev:

> Er der nogen der har nogen gåde råd ? Creme eller vitaminer eller andet ?

Tag en tur på apoteket og køb en tube Decobal Recover, og du skal se løjer.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end