ROUND og ODD i C++ Builder ?
Fra : Peter Frank

Dato : 03-02-03 14:40

I help til BCB3 er der vist funktioner som:

ROUND(2.45, 1)

Og ODD, FLOOR, CEILING, MOD, osv.

Hvad er det ?

Er det ikke funktionskald i c++ ?
Der er ikke angivet nogen include fil, og de står med stort ?

Jeg ved godt det er et superamatøragtigt spørgsmål, men det kunne være andre
der havde samme problem.

Nu er det relativt nemt at lave en round funktion selv - men hvis den, og
andre, var lavet i forvejen ?

Peter

Fra : Ivan Johansen

Dato : 03-02-03 15:25

Peter Frank wrote:
> I help til BCB3 er der vist funktioner som:
>
> ROUND(2.45, 1)
>
> Og ODD, FLOOR, CEILING, MOD, osv.
>
> Hvad er det ?

Jeg tror nok at det er til brug i forbindelse med databaser.

> Er det ikke funktionskald i c++ ?
Nej!

> Jeg ved godt det er et superamatøragtigt spørgsmål, men det kunne være andre
> der havde samme problem.
Det er ikke amatøragtigt. Jeg har selv undret mig over det samme.

> Nu er det relativt nemt at lave en round funktion selv - men hvis den, og
> andre, var lavet i forvejen ?
Den findes desværre, for det kan sjældent lade sig gøre at gemme tallet
afrundet.
Men der findes en masse funktioner til formatering ved generering af tekst.

Ivan Johansen

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 03-02-03 20:39

On Mon, 3 Feb 2003 14:39:38 +0100, "Peter Frank" <PF@4u.net> wrote:

>I help til BCB3 er der vist funktioner som:
>
>ROUND(2.45, 1)
>
>Og ODD, FLOOR, CEILING, MOD, osv.
>
>Hvad er det ?
ROUND afrunder til nærmeste antal decimaler, angivet ved parameter 2.
ODD kunne jeg forestille mig afgjorde om et tal var ulige.
FLOOR afrunder "ned" til nærmeste heltal.
CEILING afrunder "op" til nærmeste heltal.
MOD er modulus operator (for float) ligesom % for heltal.

Jeg vil gå ud fra at der er tale om makroer, siden de er skrevet med
stort.

/Thomas