Fortsat compilering af Projekter i en Borl~
Fra : Lars Pedersen

Dato : 03-02-03 14:09

Da jeg fik et meget hurtigt og brugbart svar på min sidste
forespørgsel, prøver jeg lige lykken igen.

Jeg har en lavet en Borland Builder Gruppe fil, der indeholder en lang
række projekter (cirka 40), hvor hver enkelt projekt genererer en
library fil, der alle bliver brugt i det endelige .exe program.

Når alt går godt fungerer det fint med en build af alle projekter, der
indgår i gruppefilen, omend en total build af alle projekter varer
cirka 5 timer (der er som ovenfor nævnt cirka 40 projekter og mange af
disse er ret store så !!!!). Det irriterende er, hvis der er en fejl i
f.eks. projekt nummer 2. I dette tilfælde vil compileringen af alle de
efterfølgende projekter ikke blive udført, før fejlen(e) i projekt
nummer 2 er blevet udbedret og en ny build sat igang. Det er ret
træls, idet jeg som regel sætter en total build af alle projekter
igang, når jeg går hjem fra arbejde. Hvis projekt nummer 2 har en
eller flere fejl, vil jeg således (efter at have rettet fejlen(e)),
skulle vente cirka 5 timer næste dag på at en ny build bliver færdig
!!!

Så jeg leder efter en måde, hvorved det er muligt, at lade Borland IDE
miljøet ignorere fejl i et eller flere projekter og bygge
efterfølgende projekter. Hvis dette er muligt, vil jeg følgelig kunne
spare en masse tid.

En af mine kollegaer mener at kunne huske, at han på et eller andet
tidspunkt, har fundet en option et eller andet sted. Men han kan ikke
lige komme i tanke om hvor, nu hvor vi skal bruge det.

Hvis der er en eller flere Borland Builder kyndige derude, som kan
hjælpe os på vej, vil jeg/vi gerne høre fra jer.

På forhånd tak.

/Lars

Fra : Bertel Brander

Dato : 04-02-03 05:05

Lars Pedersen wrote:
> [...]
>
> Hvis der er en eller flere Borland Builder kyndige derude, som kan
> hjælpe os på vej, vil jeg/vi gerne høre fra jer.

Jeg ved ikke om det vil virke (og jeg er for doven til at finde ud at
det), men man kunne generere en makefil (Project -> Export Makefile),
og så køre make (make.exe fra en kommando line) med -i optionen, der
angiver at den skal ignorere fejl fra kommandoer.

HTH

/bertel

Fra : Lars Pedersen

Dato : 05-02-03 20:34

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote in message news:<3e3ebbef$0$183$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> [...]
> og så køre make (make.exe fra en kommando line) med -i optionen, der
> angiver at den skal ignorere fejl fra kommandoer.

Hej Bertel

Endnu engang har du fuldstændig ret. Det virker fint med den metode du foreslog.

Og endnu engang mange tak for hjælpen.

Mvh
Lars