Cursor position
Fra : Thames

Dato : 11-03-01 23:11

Hej...
Jeg kunne godt tænke mig at vide om der en metode til at få musens
(cursoren) position på skærmen. Altså som en generel værdi.
Mine tanker går i retningen af at implementere MouseMotionListener. Men den
skal selvfølgelig påhæftes et component.
Er det den vej jeg skal gå? Og i givet fald, hvad er det component som
MouseMotionListener skal påhæftes eller skal jeg en hel anden vej rundt?

På forhånd tak
Thames

Fra : Thames

Dato : 12-03-01 14:16

Hej igen...
Jeg kan se at der ikke er så mange der er kommet mig til hjælp
Men jeg har selv gravet i lidt (læs: meget) i sun dokumentation og
hjemmesider og fundet frem til følgende (som selvfølgelig ikke virker .
Er der nogen som kan forklare mig hvorfor det ikke virker og evt. hvordan
jeg får det til at virke.
Koden er som følger (selvfølgelig skåret ud af helheden):

import com.sun.java.accessibility.util.EventQueueMonitor;
import java.awt.*;
Point p = EventQueueMonitor.getCurrentMousePosition();
System.out.println( "x: " + p.getX() );

Jeg får følgende fejl:
java.lang.reflect.InvocationTargetException: java.lang.NullPointerException
at mouse.mouse.<init>(mouse.java:25)
at mouse.Testmouse.main(Testmouse.java:11)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Native Method)
at com.borland.jbuilder.util.BootStrap.invokeMain(Unknown Source)
at com.borland.jbuilder.util.BootStrap.main(Unknown Source)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-03-01 14:53

Thames wrote:

> Point p = EventQueueMonitor.getCurrentMousePosition();
> System.out.println( "x: " + p.getX() );
>
> Jeg får følgende fejl:
> java.lang.reflect.InvocationTargetException: java.lang.NullPointerException

Check lige for om p==null inden du skriver den ud.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Lars Dam

Dato : 12-03-01 15:50

On Mon, 12 Mar 2001 13:16:26 GMT, "Thames" <thames@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg får følgende fejl:
>java.lang.reflect.InvocationTargetException: java.lang.NullPointerException

Prøv at vise os linie 25 i din mouse.java fil. Ihvertfald får du en
NPE der.

vh. ld
--
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Thames

Dato : 12-03-01 23:01

java.lang.NullPointerException

> Prøv at vise os linie 25 i din mouse.java fil. Ihvertfald får du en
> NPE der.

Min System.out... er linie 25. Det er der fejlen ligger, men sprøgrsmålet
går på hvorfor jeg får en null refrence. Men er der nogen som kan forklare
hvorfor jeg får det?

Thames

Fra : Lars Dam

Dato : 13-03-01 10:27

On Mon, 12 Mar 2001 22:01:22 GMT, "Thames" <thames@get2net.dk> wrote:

> [...]
>går på hvorfor jeg får en null refrence. Men er der nogen som kan forklare

Din p er null. Dvs. at getCurrentMousePosition() returnerer null, og
ikke en point reference. Hvorfor aner jeg ikke. Måske kan doc for
EventQueueMonitor kaste lidt lys over sagen.

>Thames

vh. ld
--
"Time is the fire in which we burn"