her er lidt kode
Fra : Kurt

Dato : 03-02-03 06:54

sådan sætter jeg sessions. Der står selvfølgelig session_start() i toppen af
scriptet

if($result="1"){

$_SESSION['loget_in'] = 1;
$_SESSION['user'] = $user;
$_SESSION['level'] = $level;

header("Location: redigerlinks.php");

}

og sådan testes på hver side som er beskyttet

<?
session_start();
$id = $_REQUEST['id'];

if(!$_SESSION['loget_in'] == 1) {
header("Location: ../test.php");
}

?>

jeg har også prøvet at føje ?SID til url'en i header, men det virker heller
ikke

mvh
kurt

Fra : Larz

Dato : 03-02-03 07:24

"Kurt" <kurt@qrts.dk> wrote in message
> sådan sætter jeg sessions. Der står selvfølgelig session_start() i toppen
af
> scriptet
>
> if($result="1"){

Prøv med:

if ($result == '1') {

> $_SESSION['loget_in'] = 1;
> $_SESSION['user'] = $user;
> $_SESSION['level'] = $level;

Prøv at tilføje flush();

> header("Location: redigerlinks.php");
>

> }
>
> og sådan testes på hver side som er beskyttet

> [...]

Prøv med:

if ($_SESSION['loget_in'] != 1) {

> [...]
> }
>
> ?>
>
> jeg har også prøvet at føje ?SID til url'en i header, men det virker

Jeg har været ude for nogle steder at header locations ikke er optimale,
du kan evt. prøve at hoppe ud af php og lave en javascript redirection
sådan:

?>
<script language="javascript" type="text/javascript">
document.location.href = 'andenside.php';
</script>
<?php

HDH

-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
To mail me remove your pants.

Fra : Kurt

Dato : 03-02-03 07:44

Larz
Du er en guttermand!!!
Det virkede første gang.
Men er der noget som de evt. kan gøre på mit webhotel, så det virker med
headeren???

mvh
kurt

Fra : Larz

Dato : 03-02-03 08:41

> Du er en guttermand!!!

(c:

> Det virkede første gang.
> Men er der noget som de evt. kan gøre på mit webhotel, så det virker med
> headeren???

Jeg kan faktisk ikke huske om der er en løsning på problemet... Du kan evt.
prøve at udskifte din Location med en der følger RFC'en:

header('location: http://' . $_SERVER['HTTP_HOST'] .
dirname($_SERVER['REQUEST_URI']) . '/redigerlinks.php');

Hvis det ikke virker, ved jeg ikke lige hvad du kan gøre... Men jeg mener
dog
at der findes en løsning :)

:) larz

Fra : No1

Dato : 03-02-03 10:07

> if($result="1"){

Man bruger ikke enkelt ligmed tegn i udtryk (fx if-sætninger). Jeg laver
selv den fejl en gang i mellem.

Man kan endda bruge 3 ligmed tegn. Så tjekker man også om typen er den
samme. Ex:

$tal = (int) 5;
$tegn = '5';

if ($tal==$tegn) {