3DMark-score er *helt* gal efter ny instal~
Fra : Uni Bull

Dato : 02-02-03 18:07

Hej folkens.

Da min gamle harddisk røg til de evige bit-marker lige før weekenden, har
jeg netop foretaget en ny-installation af Windows XP Pro UK på mit Asus P4PE
m. P4-NW2.4@533 / 512MB DDR / GF4-Ti4200 128MB.
Jeg har installeret SP1 og alle opdateringer.
Min grafikkortdriver er 41.03 (da det også var den anvendte tidligere).
Jeg har installeret 300>330-patchen til 3Dmark2001SE.

Da jeg så spillede lidt Fifa2003 i går, bemærkede jeg til min forfærdelse,
at grafikken hakkede lidt underligt.
Da jeg så kørte en benchmark fik jeg kun 7600 point - ALT for lidt! Min
gamle installation gav omkring 10000-11000.
Det måtte undersøges. Intel chipset-driver og Intel Application Accelerator
blev installeret - ingen nævneværdig forskel.
Side Band Adressing, Fast Write blev afprøvet i alle tænkelige
konfigurationer - ingen nævneværdig forskel.
41.09 og 40.72 er også prøvet - ingen nævneværdig forskel.
3DMark køres med standardsettings - som altid...

Hvad dælen har jeg glemt eller gjort forkert?
Min score ligger nu på omkring 8500, men der jo pokkers langt op til
10500....
--
Uni Bull
København K

Fra : Poul Erik Pedersen

Dato : 02-02-03 18:18

Det lyder underligt.
Hvor høj Hz kører din skærm med (det betyder også noget når der
spilles/benchmarkes).
AGP er sat til 4x ? AGP Aperture size sat til 128Mb ?
At du ikke har sat FSAA til ?
Jeg selv får 10'500point på min XP1800+, 512Mb Pc2100 ram, Radeon 9500PRO.
Og det er uden nogen for for tweaking/overclocking af nogen art.
-Niels-

Uni Bull <no@worries.mate> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b1jj7d$fk2$1@news.cybercity.dk...

Fra : Uni Bull

Dato : 02-02-03 18:36

Poul Erik Pedersen wrote:
> Det lyder underligt.

Enig - og frustreret...

> Hvor høj Hz kører din skærm med (det betyder også noget når der
> spilles/benchmarkes).

Det er en TFT-skærm, så det har ikke på samme måde betydning. Men den kører
beherskede 60Hz...

> AGP er sat til 4x ?

Ja.

> AGP Aperture size sat til 128Mb ?

Nej 64MB - ligesom tidligere, men jeg prøver lige at køre en test med
128MB-setting.

> At du ikke har sat FSAA til ?

Det skulle jeg ikke mene, men jeg må lige have et hint til hvor jeg
kontrollerer...

> Jeg selv får 10'500point på min XP1800+, 512Mb Pc2100 ram, Radeon
> 9500PRO. Og det er uden nogen for for tweaking/overclocking af nogen
> art.

Ja netop. Jeg er heller ikke interesseret i at o/c, men det gjorde jeg
heller ikke før - det er sk...irriterende...
--
Uni Bull
København K

Fra : Uni Bull

Dato : 02-02-03 19:45

Uni Bull wrote:
> Nej 64MB - ligesom tidligere, men jeg prøver lige at køre en test med
> 128MB-setting.

Det gav ikke en sk--...

> Det skulle jeg ikke mene, men jeg må lige have et hint til hvor jeg
> kontrollerer...

Det er kontrolleret - no FSAA.

Hva' fan... gør jeg galt ??

Fra : Uni Bull

Dato : 02-02-03 21:00

Den er *helt* gal...
Se forskellene...

http://service.futuremark.com/compare?2k1=5033664

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-03 23:31

>Det gav ikke en sk--...

>Det er kontrolleret - no FSAA.
>
>Hva' fan... gør jeg galt ??

Har du prøvet andre driver versioner??
Min Palit GF4 4200- ligger på 10464, intet er OC.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Uni Bull

Dato : 03-02-03 18:16

Thf wrote:
> Har du prøvet andre driver versioner??
> Min Palit GF4 4200- ligger på 10464, intet er OC.

Ja - jeg bruger "normalt" 41.03, men jeg har også prøvet 41.09 og 40.72 uden
nævneværdige forskelle... ??
Jeg fatter det simpelthen ikke...

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-03 21:03

>Ja - jeg bruger "normalt" 41.03, men jeg har også prøvet 41.09 og 40.72 uden
>nævneværdige forskelle... ??
>Jeg fatter det simpelthen ikke...

Der er nogle der ikke kan få de nyeste driverer til at kører, så derfor
holder jeg mig til 28.32, de virker perfekt, så for mig er der ingen grund
til at opgraderer.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Uni Bull

Dato : 04-02-03 23:27

Thf wrote:
> Der er nogle der ikke kan få de nyeste driverer til at kører, så
> derfor holder jeg mig til 28.32, de virker perfekt, så for mig er der
> ingen grund til at opgraderer.

Tak for jeres svar - ikke at de hjalp meget

Nå - jeg afinstallerede Intel Application Accelerator (IAA), prøvede nogle
forskellige drivere og pludselig var den der: 3DMark på 10800.
Så måtte jeg jo prøve den oprindelige 41.03 - stadig omkring de 10800,
herligt.
Installerede så IAA igen, ny benchmark - stadig omkring 10800, herligt, men
underligt.

Fra : H3nrik V!

Dato : 05-02-03 23:09

"Uni Bull" <no@worries.mate> wrote in message

> Tak for jeres svar - ikke at de hjalp meget

Argh - der var jeg lidt sent på den - men alligevel - nu skriver jeg det -
kan være andre har glæde af det... Den der hedder enhance teksture quality
eller noget i den slags - den kostede nemlig ~3000-4000 3DMarks på min
P4/Ti4200

> [...]
> herligt.
> Installerede så IAA igen, ny benchmark - stadig omkring 10800,

Det kan være, en af dem du har installeret ikke har understøttet ovennævnte
feature, og som følge deraf er det blevet slået fra...!?

--
/H3nrik V!

Hey - Intel made a P4 2.66 with a 166MHz FSB - and marked it as a 1.6 GHz...
;)

My opinion of dual channel DDR pretty much follows:
http://www.overclockers.com/tips00157/

Fra : Uni Bull

Dato : 06-02-03 01:09

H3nrik V! wrote:
> [...]
> det - kan være andre har glæde af det... Den der hedder enhance
> teksture quality eller noget i den slags - den kostede nemlig

Jeg kører kun de første fire tests. Jf. anden tråd her i gruppen, så
beregnes din 3DMark alene ud fra disse tests. Og det ser ud til at stemme
meget godt...