Display-problem Nokia 5110
Fra : SGF

Dato : 02-02-03 13:44

Hej NG

Jeg har en 5110, som jeg for det meste er glad for. Det eneste problem med
den er, at når den har været tændt i et stykke tid, bliver displayet meget
svagt. Tager man så fat om telefonen, og trykker lidt forsigtigt over
displayet, vender dette tilbage til normal, men bliver så svagt igen efter
et stykke tid.

Er der en løs forbindelse, en opslidt resevedel eller ??????

på forhånd tak for hjælpen
Søren

Fra : JMo.

Dato : 02-02-03 15:12

"SGF" <sgfrede(REMOVETHIS)@post10.tele.dk> wrote in

> [...]
> så svagt igen efter et stykke tid.
>
> Er der en løs forbindelse, en opslidt resevedel eller ??????

Det er en opslidt reservedel.. Din elastrom (eng.: conductive lcd-rubber)
er blevet slidt. Det er en lille gummi-dims med kobbertråde i, der sender
signalet fra printet til displayet. Da den består af gummi bliver den slidt
med tiden. Hvis du skiller telefonen ad, piller den ud, og *forsigtigt*
"nulrer" den en smule, kan du tit være heldig at få det til at virke igen.
Ellers skal den blot skiftes ud - den er ikke ret dyr, men kan godt være
lidt besværlig at få fat i. Prøv evt. at hør en af "unlock-gutterne" - de
plejer at kunne skaffe dem.

Fra : SGF

Dato : 02-02-03 15:23

10000 tak for svaret - jeg vil prøve at gøre som du siger - alternativt kan
jeg måske købe en ny hos Thansen???

Mvh
Søren

Fra : JMo.

Dato : 02-02-03 16:52

> 10000 tak for svaret - jeg vil prøve at gøre som du siger -
> alternativt kan jeg måske købe en ny hos Thansen???

Det er svjh. ikke noget T Hansen sælger.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 02-02-03 15:38

"JMo." <ns_sf008@mohr.cx> wrote:

> [...]
>lidt besværlig at få fat i. Prøv evt. at hør en af "unlock-gutterne" - de

Husk at vaske hænder før du "nulrer" zebra strimlerne (fedt isolerer ganske godt
ved de lave spændinger det drejer sig om).

Problemet kan også være på printet hvor diplayet skal have forbindelse. Her kan
viskelæder tit gøre underværker, og det skal være den gode bløde hvide
viskelæder, som ikke sliber alt for meget af forgyldningen på printet.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>