hvilken bog??
Fra : Jimmi W.

Dato : 30-01-03 11:33

Hej

Jeg går på it-ingeniør studiet, og skal til at lære at programmere i c++.
Jeg kan programmere i java.

Problemet er nu hvilken bog jeg skal vælge, herunder er nogle forslag, hvis
i har erfaringerne med nogle af bøgerne må i gerne skrive dem.

1. Introduction to Computing Using C++ and Object Tec
2. C++ How to program
3. An Introduktion to Object-Oriented Design in C++,
4. Absolute C++
5. C++ for Java Programmers, Timothy Budd

MVH
Jimmi

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 30-01-03 12:15

> [...]
> 3. An Introduktion to Object-Oriented Design in C++,
> 4. Absolute C++
> 5. C++ for Java Programmers, Timothy Budd

Du kunne også prøve "Introducing C++ for Scientists, Engineers and
Mathematicians", D.M. Carper fra Springer.

Kasper

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 30-01-03 14:55

"Kasper Kristensen" <spamkhkspam@mindgroup.dk> wrote in message
> Du kunne også prøve "Introducing C++ for Scientists, Engineers and
> Mathematicians", D.M. Carper fra Springer.
>
> Kasper

Ups, D.M Capper hedder forfatteren.

Kasper

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 30-01-03 12:35

> 5. C++ for Java Programmers, Timothy Budd

Efter min opfattelse, er denne bog elendig. Det eneste tidspunkt jeg har
brugt den, var da jeg skulle læse op på noget slicing og anden memory
management-problemstillinger. Jeg tvivler på du får meget ud af den - den
pointerer forskelle mellem C++ og java, hvilket jeg ikke mener er nogen god
måde at lære et nyt sprog på. Jeg har i hvert fald ikke fået meget ud af
den. Først efter jeg har fået sat mig mere ind i C++, har jeg været i stand
til at drage lidt nytte af den.

Hvis du skulle støde på en god bog, må du mere end gerne vende tilbage, da
mit C++-eventyr er gået fuldstændig i stå grundet manglen på en ordentlig
lærebog...

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Morten Boysen

Dato : 30-01-03 14:00

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e390e9b$0$83846$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
tilbage, da
> mit C++-eventyr er gået fuldstændig i stå grundet manglen på en

Prøv "Accelerated C++":

<http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/020170353X/ref=sr_aps_books_
1_1/026-6920246-9559630>

Det er en rigtig god bog.

--
Morten Boysen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 30-01-03 14:22

In <3e38ff72$0$1745$ba624c82@nntp03.dk.telia.net> "Jimmi W." <jimmi1311XXX@stofanet.dk> writes:

> [...]

>3. An Introduktion to Object-Oriented Design in C++,
>4. Absolute C++
>5. C++ for Java Programmers, Timothy Budd

Accelerated C++ er den bedste.

/Martin

Fra : soren

Dato : 30-01-03 17:36

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) writes:

> Accelerated C++ er den bedste.

jep, den er ok . http://www.acceleratedcpp.com/

Evt. kombineret med en bog om STL, da du sikkert vil savne Java's
standard APIer for vildt ..

Mvh, Soren.

Fra : SLJ

Dato : 31-01-03 23:04

> Evt. kombineret med en bog om STL, da du sikkert vil savne Java's
> standard APIer for vildt ..

Kan du anbefale en bog om STL?

// Stefan L. Jensen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 01-02-03 07:55

"SLJ" <slj@chicks.dk> wrote

[8<8<8<]
> Kan du anbefale en bog om STL?

3 oplagte, gode men lidt forskellige bud er:

STL Tutorial and Reference Guide: C++ Programming with the Standard
Template Library , Second Edition
David R. Musser, Gillmer J. Derge, Atul Saini
ISBN 0-201-37923-6

Generic Programming and the STL: Using and Extending the C++ Standard
Template Library
Matthew H. Austern
ISBN 0-201-30956-4

C++ Standard Library, The: A Tutorial and Reference
Nicolai M. Josuttis
ISBN 0-201-37926-0

Den første er den jeg primært bruger, og jeg er tilfreds med den.
Den anden er nok den jeg til anbefale, hvis det primært er STL og ideerne i
generisk programmering mand vil lære.
Den tredie dækker bredere, nemlig hele C++ Standard library.

Se iøvrigt www.accu.org for gode reviews af bøger.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Lasse Westh-Nielsen

Dato : 01-02-03 12:38

Hvorfor bruge bøger når du kan finde det hele online?

http://www.sgi.com/tech/stl/

Mvh Lasse

--
<signature>
Lasse Westh-Nielsen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 01-02-03 12:49

> Hvorfor bruge bøger når du kan finde det hele online?

Fordi det er en pestilens konstant at skulle skifte mellem flere vinduer,
end det er bare at slå op i bog.