PHP og iFrames
Fra : Swoop

Dato : 30-01-03 11:10

Well jeg har et problem med nogel variabler som jeg ikke helt kan overkomme.

Min side er således at der er 2 menuer i sammenhæng.
Første menu skal bestmme indholdet af den anden, som så fungerer som en
under-menu for den første.

Dette sker således at første menu's links har denne form.

altså lægger den variablen $menu en værdi.

Anden menu besstår så af et if-then-else særning som alt efter indholdet af
$menu laver en include "menu.txt".
Altså viser en .txt fil som indeholder html formatering til pågældende menu.

Denne menu skal så vise indholdet af sine links i en Iframe.
MEN mit problem bliver her, at hvis jeg skifter fra en hovedmenu til en
anden, så vil jeg gerne have indholdet af min iframe til at ændre sig.
Sådan at hvert click på hovedmenuen viser hvert sit billede i iframen, og
samtidig åbner pågældende sub-menu.

Lige nu prøver jeg at have en php fil som standard visning i framen, men det
lader til at $menu ikke kan hentes fra den iframe.
Er der en smartede metode at gøre dette på ? evt via php kunne skifte mellem
src i iframe proporties ?

Enhver hjælp er velkommen, og tak på forhånd.

Best Regards
Swoop
http://www.swoop.amok.dk/