Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
serie nr
Fra : knu@worldonline.dk

Dato : 29-01-03 18:19

Er der nogle steder hvor men kan tjekke om et
brugt digi slr kamera skulle væra stjålet via serie nr

Mvh
Mikael

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 29-01-03 19:12

<knu@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle steder hvor men kan tjekke om et
> brugt digi slr kamera skulle væra stjålet via serie nr

Jeg kunne forestille mig, at en forespørgsel til importøren kunne hjælpe dig
lidt på vej.
De har jo alle serienumre registreret. Det har Nikon i hvert fald.

Hilsen Thomas.

Fra : Lars [8210]

Dato : 29-01-03 19:21

knu@worldonline.dk wrote:
> Er der nogle steder hvor men kan tjekke om et
> brugt digi slr kamera skulle væra stjålet via serie nr
>
> Mvh
> Mikael

Hej Mikael

Jeg kender disse fire steder:

http://www.foto.no/kameraregisteret/indexfotono.html

http://www.photim.com/Docs/Leica-Vol.htm

http://www.pressefotografforbundet.dk/koeb_og_salg/kamera.ph

http://www.photim.com/Infos/UneInfo.asp?N=741

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Fra : Søren Blom

Dato : 29-01-03 21:21

Det er ret nemt, du ringer til Politiet, beder om koster kontoret og oplyser
nummeret på det du ønsker at købe, så kan de i løbet af ingen ting fortælle
dig om du er ved at brande fingrene eller ej.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 29-01-03 22:53

> [...]
fortælle
> dig om du er ved at brande fingrene eller ej.

Hej

Her tror jeg du tager fejl, i Aalborg skal man møde op med de efekter man
ønsker oplysninger om, hvis de er stjålet, beholder de dem.
Det er sådan set også i orden, men det var smartere at få det at vide inden
man køber !
Det er noget andet med forretninger, de kan få det oplyst pr. telefon.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Søren Blom

Dato : 30-01-03 03:27

"www.analogfoto.dk L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev

> Her tror jeg du tager fejl, i Aalborg skal man møde op med de efekter man
> ønsker oplysninger om, hvis de er stjålet, beholder de dem.

Jeg har nu engang, for ikke så længe siden (sidste år) fået oplyst at det
jeg var ved at købe var en efterlyst vare og det blev ordnet pr. telefon.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-01-03 08:05

"Søren Blom" wrote:

> Jeg har nu engang, for ikke så længe siden (sidste år) fået
> oplyst at det jeg var ved at købe var en efterlyst vare og
> det blev ordnet pr. telefon.

Ja selvfølgelig skal politiet servicere borgerne, og hvis man
henvender sig pr. telefon med de relevante oplysninger på en
brugt vare, som man har fået tilbudt, så skal de naturligvis
oplyse, om den er registreret som tyvekoster.

Der stjæles årligt et uhyggeligt stor antal fotoapparater og i
særdeleshed mange digicam's, så når man køber brugt fotoudstyr,
så bør man være meget forsigtig, for der er stor risiko for at
varen er tyvekoster.

Når man køber brugt fotoudstyr, så skal man nøje se på omstæn-
dighedderne, og vurdere om alt virker reelt, man kan gå frem
efter flg. punkter.

Er man bekendt med sælgerens navn og adresse.

Kan sælgeren forvise en kvitering for hans køb af apparatet.

Medfølger alt tilbehør software, kabler, manueller o.s.v.

Er sælger villig til at oplyse appratets serienummer, når man
pr. telefon henvender sig om varen.

Er prisen realistisk, hvor foregår handlen, og vil sælger ud-
færdige en kvitering med oplysninger om hans navn og adresse.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 01-02-03 12:48

Hej

Kære Nils Ebbesen

Vil du ikke godt prøve at ringe til en politistation og spørg om hvordan
proceduren er, og selv om det forholder sig i mod hvad du tror, må du gerne
skrive om hvad de fortæller dig.

Husk at udgive dig som privat, og ikke som fotograf !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 01-02-03 12:51

Hej Nils !

Tror du også Tony L lyver, eller er forkert på den.
Du er for hurtig ude med dine tror og mener teorier

Fra : knu@worldonline.dk

Dato : 29-01-03 21:23

Tak for svarene, så må man jo gøre det så godt man kan
når det bliver aktuelt.

Fra : Tony L

Dato : 30-01-03 16:26

Ang. henvendelser til politiet,
så er det muligvis korrekt at nogle har fået oplyst telefonisk, om en vare
er registreret i kosterregistret.
Dette er dog ikke den korrekte procedure, idet man for at undgå at nogle
hælere vil tjene lidt ekstra
på checke deres stjålne varer (det er langtfra alt stjålet der bliver
registreret) ringer til polisen.

Derfor skal man møde op med varene hos politiet, og så kan de checke det, og
hvis varen er stjålet,
så har man jo både varer og personer foran sig. (Polisen har jo heller ikke
lyst til at sidde med et telefonrør og
sige til folk at deres kamera er meldt stjålet - vil du ikke være sød at
komme forbi med det)

Derfor: Mød op med varene hvis du vil være sikker.

Tony

ps.: lidt inside-info