Tiscali 1049 og vis nummer problem
Fra : Stig Holmberg

Dato : 29-01-03 12:29

Prøver at diale op til Tiscali internet med et almindeligt modem, og da jeg
har hemmeligt nummer skal man skrive *31* foran, så Tiscalis server kan se
nummeret der ringes fra.

Problemet er at så jeg får et "ugyldigt nr. signal", i
ved...dut...dut...dut...

*31*1049 38833883 er nummeret hos Tiscali

Hvis jeg udelader *31* dialer den op uden fejl men så nægter den at connecte
da den ikke kan verificere mit nr.

Nogen der ved hvad det skyldes?

mvh. Stig

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-01-03 12:34

"Stig Holmberg" <stig-holmberg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> *31*1049 38833883 er nummeret hos Tiscali

Hmm.. *31* og forvalgskode.. Kan man det?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Stig Holmberg

Dato : 29-01-03 12:41

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> Hmm.. *31* og forvalgskode.. Kan man det?
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Tiscalis kundeservice påstår at det er sådan man gør. Mit alm. fastnet er
TDC.

Mvh. Stig

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 29-01-03 16:23

On Wed, 29 Jan 2003 12:34:12 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Hmm.. *31* og forvalgskode.. Kan man det?

Ja.

--
Morten!

Fra : Jens

Dato : 29-01-03 19:08

> "Stig Holmberg" <stig-holmberg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hmm.. *31* og forvalgskode.. Kan man det?

Ja, min far har gjort det ved opkald til Tiscali fornylig pga. hemmeligt
nr.

Jens

Fra : Susanne Petersen

Dato : 29-01-03 13:24

Stig Holmberg wrote:

> [...]
>
>Problemet er at så jeg får et "ugyldigt nr. signal", i
>ved...dut...dut...dut...
>
>*31*1049 38833883 er nummeret hos Tiscali

Det er godtnok nogle år siden jeg havde et lignende problem, årsagen
viste sig at være at Windows 98 SE automatisk slettede den første
asterisk, så man faktisk kom til at lave opkaldsforsøget 31* 1049
38833883. Jeg kunne komme igennem ved manuelt hver gang at tilføje
asterisken i opkaldsforbindelsen (i 'netværk via modem' var det vist).
Der blev efter mange eksperimenter også fundet en måde at kringle den på
i en af WOL/Tiscalis egne nyhedsgrupper, jeg har desværre ikke længere
opskriften - men måske det var værd at checke om problemet skulle være
at din Windows sletter asterisken...?

SP

Fra : Stig Holmberg

Dato : 29-01-03 14:56

"Susanne Petersen" <pandorasbox@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> i en af WOL/Tiscalis egne nyhedsgrupper, jeg har desværre ikke længere
> opskriften - men måske det var værd at checke om problemet skulle være

Det ser ud som om at asteriskerne bliver hvor de skal, men mange tak for dit
forslag.

Jeg kører med Windows XP.

Mvh. Stig

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 29-01-03 13:32

> [...]
> ved...dut...dut...dut...
>
> *31*1049 38833883 er nummeret hos Tiscali
>
> Hvis jeg udelader *31* dialer den op uden fejl men så nægter den at

Du har ISDN???

*31* virker ikke på min ISDN tlf. ihvertfald

--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i email.

Fra : Stig Holmberg

Dato : 29-01-03 15:00

"Steen Holm Pedersen" <stonie@remove_this_nospam.dk> wrote in message

> Du har ISDN???
>
> *31* virker ikke på min ISDN tlf. ihvertfald
>
> --
> /Steen
> Fjern alt til og med sidste underscore i email.

Det er et ganske almindeligt 56k analogt modem. Jeg har godt nok også ADSL
(TDC bredbånd), men det burde jo ikke forhindre modemmet i at virke, mine
telefoner virker f.eks. ok (og på tlf. kan jeg godt taste *31* foran)

Jeg er ved at sætte en maskine op for en ven så det er derfor jeg også
bruger modem.

mvh. Stig

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-01-03 15:20

Stig Holmberg skrev:

>Det er et ganske almindeligt 56k analogt modem. Jeg har godt nok også ADSL
>(TDC bredbånd), men det burde jo ikke forhindre modemmet i at virke, mine
>telefoner virker f.eks. ok (og på tlf. kan jeg godt taste *31* foran)

Kan du taste *31*1049 38833883 på din telefon - og kommer du igennem
til modempuljen?

Hvis ja - så kunne problemet det her med, at en asteriskerne
forsvinder...

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Those who understand binary, and those who don't.

Fra : Stig Holmberg

Dato : 30-01-03 08:41

> [...]
> til modempuljen?
>
> Hvis ja - så kunne problemet det her med, at en asteriskerne

Ja, på min telefon kommer jeg igennem til modempuljen!

Mvh. Stig

Fra : Michael Jespersen

Dato : 29-01-03 15:52

Problemet ligger i at et alm. Tiscali Net abon tjekker 3 ting når man prøver
at logge på

1) Brugernavn (Som regl er det, det samme som ens E-mail adr.)
2) Adgangskode
3) Telefonummer (Det nummer man indtastede da man registrede sig hos
Tiscali)

Så hvis du sætter din vens maskine op hjemme hos dig selv, men har indtastet
hans nummer så kommer man ikke igennem, så det er hjem til din ven og prøve
derfra.

Og hvad angår Win XP og hemmlige nummer så kan de to ting bare ikke sammen -
surt men sandt

så hvis din ven også har hemmeligt nummer og køre med XP så er her et link
til et abon uden nummerspæring

http://privat.tiscali.dk/net/net/nummerfrit.php

hvad angår *31* så er det ikke forvalgs nummer det er det man skal taste-som
sagt så virker det bare ikke på Win XP men fint på 98 98 SE ME og 2000

/Michael

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-01-03 17:06

Michael Jespersen skrev:

>Så hvis du sætter din vens maskine op hjemme hos dig selv, men har indtastet
>hans nummer så kommer man ikke igennem

Du får nu ikke treklangs-signal - men du burde bare ikke få lov at
koble på nettet.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Michael Jespersen

Dato : 29-01-03 17:20

Det er ret så forskelligt i min tid som internet supporter der har jeg
oplevet lidt af hvert - men tre klangs signalet kan skyldes at man sætter
1049 i omåde nummer.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-01-03 17:40

Michael Jespersen skrev:

>Det er ret så forskelligt i min tid som internet supporter der har jeg
>oplevet lidt af hvert - men tre klangs signalet kan skyldes at man sætter
>1049 i omåde nummer.

Du fortalte tilsyneladende ikke kunderne om hvordan man quoter
rigtigt?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Michael Jespersen

Dato : 29-01-03 18:46

Lasse Hedegaard¨skrev :

Du fortalte tilsyneladende ikke kunderne om hvordan man quoter
rigtigt?

Det er vel da lige meget hvordan man gør, så længe folk fatter det man
skriver - og det gør de lader det da til.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 29-01-03 19:15

On Wed, 29 Jan 2003 18:46:16 +0100, "Michael Jespersen"
<Dj_zak@tdcspace.dk> wrote:

>Det er vel da lige meget hvordan man gør

Nej!

--
Morten!

Fra : Stig Holmberg

Dato : 30-01-03 08:54

"Michael Jespersen" <Dj_zak@tdcspace.dk> wrote in message

> Det er ret så forskelligt i min tid som internet supporter der har jeg
> oplevet lidt af hvert - men tre klangs signalet kan skyldes at man sætter
> 1049 i omåde nummer.

*31* forsager treklangssignalet i mit tilfælde.

Mvh. Stig

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 30-01-03 09:37

On Thu, 30 Jan 2003 08:53:44 +0100, "Stig Holmberg"
<stig-holmberg@tdcadsl.dk> wrote:

>*31* forsager treklangssignalet i mit tilfælde.

Er det ikke 1831 man kan erstatte det med?

--
Morten!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-01-03 12:37

"Morten Kjaer Nielsen" <nospam.13juni2002@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:90ph3vsrgpq88n9ibkgeckoq2210tu9i2h@4ax.com...
> Er det ikke 1831 man kan erstatte det med?

Ikke på alle centraler.
Jeg ville sende modemet et par AT-kommandoer så DTMF-signaleringen blev
så langsom at man kan høre om alle tonerne kommer. Jeg har også oplevet
at Windows spiser en af *'erne

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Stig Holmberg

Dato : 30-01-03 08:51

> Du får nu ikke treklangs-signal - men du burde bare ikke få lov at
> koble på nettet.
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard

Jeg får et treklangssignal, hvis jeg taster det samme på min telefon kommer

Fra : Stig Holmberg

Dato : 30-01-03 08:48

> [...]
taste-som
> sagt så virker det bare ikke på Win XP men fint på 98 98 SE ME og 2000

Jeg sætter min vens maskine op hos mig selv, men han har fået godkendt mit
nr. hos Tiscali så hans internet abb. også kan bruges hos mig. Man kan
tilføje alle de numre man vil som godkendte til at ringe op fra, eller som
du skriver lade det være helt frit.

Du har sikkert ret i at det er XP´s skyld, utroligt ikke? det er jo ikke
ligefrem der man forestiller sig fejlen ligger, men tak for infoen.

Mvh. Stig

Fra : Michael Legart

Dato : 30-01-03 10:58

On Wed, 29 Jan 2003 12:28:38 +0100, Stig Holmberg <stig-holmberg@tdcadsl.dk> wrote:
> Problemet er at så jeg får et "ugyldigt nr. signal", i
> ved...dut...dut...dut...
>
> *31*1049 38833883 er nummeret hos Tiscali

Har du ISDN? I saa fald skal du bruge #31*104938833883

--
Don't read everything you believe.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-01-03 12:43

"Michael Legart" <legart@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> Har du ISDN? I saa fald skal du bruge #31*104938833883

Nu er det godt nok noget tid siden jeg har haft med ISDN at gøre, men er
det ikke #31# der er deaktiveringskoden? Og er keypad signalering i det
hele taget implementeret for CLIR?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats