Ny golfkrig: Er det farligt at flyve til U~
Fra : Jesper Brogaard

Dato : 29-01-03 08:56

Jeg skal gerne til USA om 4 uger. Jeg skal flyve til Florida og senere
indenrigs til Texas.

I betragtning af at USA er klar til krig mod Irak om 2 uger, er det da (for)
risikabelt at flyve til USA?

Er det bedre at flyve med Air France eller Lufthansa i stedet for British
Airways når nu briterne støtter USA og tyskerne og franskmændene ikke gør?

Ved godt at terror og den slags kun sker for naboen, men jeg er jo min nabos
nabo, så tanken om fare har da strejfet mig.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Gard Karlsen

Dato : 29-01-03 11:50

Hei

Jeg tror ikke at dette er noe problem. Min kone og jeg dro på tur til
Florida i oktober 2001 og på grunn av angrepene som fant sted 11. september
var sikkerheten på topp både på flyplassene og på de forskjellige
attraksjonene som vi besøkte.

Mvh
Gard
www.gardkarlsen.com

Fra : Søren Blom

Dato : 29-01-03 14:12

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev

> I betragtning af at USA er klar til krig mod Irak om 2 uger, er det da
(for)
> risikabelt at flyve til USA?

Tag du bare afsted, risikoen for at der vil ske noget frygteligt vil altid
være der. Men risikoen for at du bliver kørt ned næste gang du krydser en
vej er mange gange større end den er for at du kommer ud for en terror eller
ulykke i forbindelse med en flyrejse.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 29-01-03 16:36

> [...]
> være der. Men risikoen for at du bliver kørt ned næste gang du krydser en
> vej er mange gange større end den er for at du kommer ud for en terror

Hvorfor jeg for fremtiden vil undlade at krydse flere veje

Nå, regner nu også stærkt med at tage afsted - tanken strejfede mig bare
lige.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 29-01-03 19:17

Jesper Brogaard wrote:

> [...]
> indenrigs til Texas.
>
> I betragtning af at USA er klar til krig mod Irak om 2 uger, er det da (for)

Ja, det er det bestemt.
Det er vel lige så risikabelt som at køre i en bil, 100 km hver dag, i 50 år.

Risikoen øges med den uro som USA igen er årsag til.
Men der vil der være meget større risko for at du bliver dræbt på vej til/fra
lufthavnen.
Hvis det kan berolige dig.!

Du kan komme ud for et trafikuheld i morgen, eller aldrig.

1) Flytrafik er meget sikkert.
2) Statistik er overvurderet. Fordi der er få der ved noget om det.

Eksempel : "Alle" kan fortælle om at det ikke er farligt at ryge.- De kender
alle en onkel der blev 95, og røg 5 cigarer hver dag siden han var 14 år.!!
Alligevel fortæller statistikken det modsatte.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 29-01-03 20:10

> Jesper Brogaard, Denmark

Tror du ikke bare du skal blive bag din dør hvis du ikke kan se at dit
spørgsmål er helt hen i vejret.

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : John K

Dato : 29-01-03 20:25

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke bare du skal blive bag din dør hvis du ikke kan se at dit
> spørgsmål er helt hen i vejret.

Tror du ikke bare du skal blive væk fra Usenet, hvis du ikke kan se at dit
svar er helt hen i vejret :(

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 30-01-03 09:55

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke bare du skal blive bag din dør hvis du ikke kan se at dit
> spørgsmål er helt hen i vejret.

Jo! Det er dit standardsvar på lignende spørgsmål i rec.travel.air, ikke?

Jeg kan se i dk.politik at du mener at mennesker skal behandles repektfuldt,
så jeg ville have forventet en mere høflig formulering eller et udeladt
svar.

> Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Åh, den skulle du nok ha' slettet.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 31-01-03 21:11

> Jeg kan se i dk.politik at du mener at mennesker skal behandles
repektfuldt,
> så jeg ville have forventet en mere høflig formulering eller et udeladt
> svar.

Så undskyld, da...

Jeg prøvede bare at påpege det faktum at dine bekymringer er ganske
ubegrundede. Det svarer til et spørgsmål om, om man skal tage den ene eller
anden vej til arbejde når det er snevejr, eller om det er sikrest at blive
hjemme. Selvfølgelig er det sikrest at blive hjemme! Men sandsynligheden for
at der sker dig noget er usandsynligt lille.

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 03-02-03 09:17

> repektfuldt,
>
> Så undskyld, da...

OK!

> [...]
for
> at der sker dig noget er usandsynligt lille.

Jeg tror at du har ret, men tanken om terror strejfede mig nu bare.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Jimmy

Dato : 03-02-03 18:32

> Jeg tror at du har ret, men tanken om terror strejfede mig nu bare.

Jeg er enig - jeg har samme tanker nu, hvor jeg skal mellemlande i London
frem og tilbage fra NY.

Jeg ville foretrække et direkte fly og undgå London...

Mvh
Jimmy

Fra : Christian Lyng

Dato : 31-01-03 23:16

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
nabos
> nabo, så tanken om fare har da strejfet mig.

Du skal lade være med at sætte lås på din kuffert, da ny lov i USA gør at
myndighederne har ret til at åben din kuffert, og hvis den er låst ødelægge
den,-du får ingen erstatning.

desuden skal du efter 1.Sep have et af de nye danske pas.

Chr.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 01-02-03 15:01

Christian Lyng wrote:

> desuden skal du efter 1.Sep have et af de nye danske pas.

Hvad er et nyt dansk pas.?

Betyder det at vi alle skal skifte, som vi gjorde det med kørekortene.?

Begrundet i at USA har problemer med at provokere sine omgivelser...

Fra : Christian Lyng

Dato : 01-02-03 15:58

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er et nyt dansk pas.?

Det der er laminert.

> Betyder det at vi alle skal skifte, som vi gjorde det med kørekortene.?
>
> Begrundet i at USA har problemer med at provokere sine omgivelser...

ja det virker sgu lidt latterligt at de må ødelægge ens kuffert...hvad hvis
de finder noget..så kan man jo sige den ikke var låst...det er vist det nye
'homeland' ballade...

Chr.

Fra : Mette Pallesen

Dato : 13-02-03 22:26

til Texas.

> I betragtning af at USA er klar til krig mod Irak om 2 uger, er det da
(for)
> risikabelt at flyve til USA?

Nej , min nabo siger at den skulle være god nok. Du står ikke lige og
mangler en billig faldskærm?

Booommm...........

Mette

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 14-02-03 09:12

"Mette Pallesen" <mette.p@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> til Texas.

> (for)
> >
> Nej , min nabo siger at den skulle være god nok. Du står ikke lige og
> mangler en billig faldskærm?
>
> Booommm...........

Jo, og en gasmaske og batterier og gaffatape og kiks og hvad amerikanerne og
briterne ellers indkøber i disse dage :-/

Suk! Jeg har godt nok fået klø for at stille det spørgsmål herinde.

Jeg tager afsted om halvanden uge. Hvis I ikke hører fra mig efter en måned,
så fremlej min lejlighed

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Ted

Dato : 26-02-03 23:48

> Jeg tager afsted om halvanden uge. Hvis I ikke hører fra mig efter en
måned,
> så fremlej min lejlighed

God tur, Jeg rejser derover Fredag. Kan være at vi mødes et sted.

Teddy