Radeon 8500 Le eller 9000 Pro ?
Fra : Kimmiboy

Dato : 28-01-03 22:54

Hej, jeg overvejer at købte et Grafikkort m/64 mb Ram og Radeon 8500 Le
eller 9000 Pro chipset

Kan det betale sig at købe et nyt Radeon 8500 Le ? kan finde 2 på edb-priser
men de koster begge over 2000 kr. (har de altid være så dyre ?)
Hvad må et brugt Radeon 8500 Le på 64 mb koste ?
Nu når det koster så meget kan det så ik bedre betale sig at købe et nyt
Radeon 9000 Pro ?

Det skal bruges på følgende maskine

Amd Athlon 750 Mhz
Asus k7V Agp x4
512 Mb Sd-Ram

Mvh Kim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-01-03 09:19

"Kimmiboy" <Kimmiboy@mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> dyre ?) Hvad må et brugt Radeon 8500 Le på 64 mb koste ?
> Nu når det koster så meget kan det så ik bedre betale sig at købe et

Prismæssigt jow, men ydelses mæssigt nej.

8500'eren er faktisk hurtigere end 9000'eren. Derfor overvejer ATi også at
skifte 8500 navn ud med 9100.

--
Bjarke Andersen

Fra : jørn larsen

Dato : 29-01-03 13:54

>Kan det betale sig at købe et nyt Radeon 8500 Le
-------------------------------------
Hej Kim.
Naturligvis kan det da det, hvis du, ligesom jeg selv og andre heldige,
kan finde et nyt R8500LE-64DDRram - bulk - til 499 kr. Det gav min maskine -
PIII 800 - GF2MX 32mb - 512 mb SD-Ram - et vældigt spark opad. Såvidt man
kan se i den løbende prisudvikling må et sådant -LE kort (nyt) nok ikke
koste meget over de 900 kr, da GF ti kortene jo synes på vej nedad. Det dyre
LE-kort, der er på Edb-priser er sikkert bare et gammelt overgemt et, hvor
forhandleren ikke har fulgt med prisudviklingen (går den, så går den). Det
andet kort 8500 (uden-LE-) er i en højere klasse med både hurtigere chip og
ram.
Mht. ydelserne har Bjarke Andersen efter min mening fuldstændig ret. Jeg
synes, du skal danne dig din egen mening ved fx. at kigge her
http://www6.tomshardware.com/graphic/200207181/index.html

Mvh Jørn

Fra : jørn larsen

Dato : 31-01-03 11:25

> Det dyre
>LE-kort, der er på Edb-priser er sikkert bare et gammelt overgemt et, hvor
>forhandleren ikke har fulgt med prisudviklingen (går den, så går den).
---------------------------------------
Forkert, undskyld. Det drejer sig iflg. forhandlerens hjemmeside
sandsynligvis om en fejl, omtalte 'R8500LE' skal vist være 'R9700' , hvilket
må siges at være noget af en svipser på Edb Priser.

Mvh Jørn

Fra : Jan Rysz

Dato : 29-01-03 18:37

> Kan det betale sig at købe et nyt Radeon 8500 Le ? kan finde 2 på
edb-priser
> men de koster begge over 2000 kr. (har de altid være så dyre ?)
> Hvad må et brugt Radeon 8500 Le på 64 mb koste ?

www.midtdata.dk har et 8500 LE til 1245,- Kr.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Kimmiboy