Kamera brugt i RfaD
Fra : Mark Høserich

Dato : 28-01-03 21:37

1. Er der nogen som ved hvilken type kamera der er blevet brugt i Requiem
for a Dream ?

2. Hvor lang tid tog det at filme scenen hvor kameraet bevæger sig tværs
igennem Sara Goldfarb lejlighed og hun farer rundt i lyn tempo ( eller hvor
lang er scenen i real time) ?

3. Hvordan, rent teknisk, blev sekvensen lavet, hvor Marion farer ud af
restauranten og brækker sig (frøperspektivet der følger hende) ?

M<a>RK

Fra : rhexis

Dato : 28-01-03 21:37

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> wrote in message

> 1. Er der nogen som ved hvilken type kamera der er blevet brugt i
> Requiem for a Dream ?

IMDB ved alt.

http://us.imdb.com/Technical?0180093

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : spæf

Dato : 29-01-03 13:05

> 2. Hvor lang tid tog det at filme scenen hvor kameraet bevæger sig tværs
> igennem Sara Goldfarb lejlighed og hun farer rundt i lyn tempo ( eller
hvor
> lang er scenen i real time) ?

Hvis min hukommelse ellers er rigtig, så varer scenen 30 minutter i
realtime. Der blev taget én frame per sekund.

spæf

"live long and prosper"

Fra : DumbWarrior

Dato : 29-01-03 14:08

2. Ja. Scenen tager 30m at filme. Det kan ses på dvd´en

3. Det er et kamera som sidder på et stativ som bliver fastspændt til maven
og kameraet rettet imod ansigtet. Faktisk ret simpelt.

Hilsen
DumbWarrior aka Rune

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 29-01-03 17:08

> 3. Det er et kamera som sidder på et stativ som bliver fastspændt til
> maven og kameraet rettet imod ansigtet. Faktisk ret simpelt.

Samme trick som i Lock, Stock and two smoking Barrels, da vores "helt" går
ud af ringen efter kortspillet, svjh går han også ud på gaden og kaster op?
hygge,
Nicolai