Udskiftning af IMEI...?!
Fra : Kim Simonsen

Dato : 28-01-03 19:51

Hejsa i gruppen!

Nu har jeg lige fulgt en anden diskussion ang udskiftning a IMEI... Og blev
lige lidt interesseret...
Derfor kunne jeg godt tænke mig hvis der var én der ville fortælle hvordan
det foregår, og hvad man skal bruge af udstyr/software.. har en gammel n
3210 liggende som da kunne være sjov at eksperimentere lidt med!

På Forhånd Tak!
/Kim

Fra : NKSDK

Dato : 28-01-03 20:01

Hej Kim

Bare et godt råd: Hold dig langt væk fra det - også fra eksperimenterne.
Det er i høj grad meget ulovligt - eksempelvis straffes det i GB med op
til 5 års fængsel

Mvh

NKSDK
Unlocking og sw-opdatering i Viborg

http://www.kandu.dk/

Fra : Carsten

Dato : 28-01-03 21:27

"NKSDK" <NKSDK.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Kim
>
> Bare et godt råd: Hold dig langt væk fra det - også fra eksperimenterne.
> Det er i høj grad meget ulovligt - eksempelvis straffes det i GB med op
> til 5 års fængsel

Ja men det gøres der ikke i Danmark.
Det er vel højst en bøde.

Carsten

Fra : NKSDK

Dato : 28-01-03 21:43

Jeg ved ikke præcist, hvad straffen er, og det var - som skrevet - også
blot et råd.

/NKSDK

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Simonsen

Dato : 29-01-03 01:06

"NKSDK" <NKSDK.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Kim
>
> Bare et godt råd: Hold dig langt væk fra det - også fra >eksperimenterne.
> Det er i høj grad meget ulovligt -

Også hvis jeg skifter til et andet IMEI-Nr. som jeg har i en gammel Siemens
telefon?

>eksempelvis straffes det i GB med op
> til 5 års fængsel

Også i DK? Og også hvis man "kun" er 16 år gammel...?

Med Venlig Hilsen Kim

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-01-03 10:24

Kim Simonsen skrev:

>Også hvis jeg skifter til et andet IMEI-Nr. som jeg har i en gammel Siemens
>telefon?

Med hvilket formål?

Ofte vil formålet jo være at få ændret IMEI i en bestemt telefon (som
fx. er stjålet). At du ændrer IMEI til et en anden telefons (måske en
gammel ødelagt telefon du har liggende) - det ændrer ikke på så meget.

>Også i DK? Og også hvis man "kun" er 16 år gammel...?

Lad være med at bruge din alder som undskyldning for at gøre dumme
ting!

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Fra : Kim Simonsen

Dato : 29-01-03 11:17

Siemens

> Med hvilket formål?

Bare for at eksperimentere lidt... Men er det ulovligt eller ej. hvis jeg
også ejer, (eller hvad man nu kalder det) det andet IMEI nummer?!?
Da jeg stillede dette spørgsmål havde jeg da ingen anelse om at det skulle
være forbudt, og alt muligt...

> Ofte vil formålet jo være at få ændret IMEI i en bestemt telefon (som
> fx. er stjålet). At du ændrer IMEI til et en anden telefons (måske en
> gammel ødelagt telefon du har liggende) - det ændrer ikke på så >meget

Det vil sige at det ER ulovligt?
..

> Lad være med at bruge din alder som undskyldning for at gøre dumme
> ting!

Det var nu heller ikke sådan ment... Det var mere spørgsmålet "Om det også
er ulovligt i DK" som jeg ventede respons på...

Mvh. Kim

PS: Tak for de mange svar... Tror at mit lille eksperiment ER gledet ud af
hovedet igen..!