Brug af Compiler konfigurationsfil i Borla~
Fra : Lars Pedersen

Dato : 28-01-03 14:05

Er der en guru derude, der ved hvordan man anvender en compiler
konfigurationsfil i det integrerede miljø i Borland Builder. Jeg
tænker her på en "selv genereret" konfigurationsfil (.CFG), i stil med
de der anvendes, når man bruger kommandolinje compileren BCC32. Altså
ikke den af Borland genererede .BPR fil.

Grunden til ovenstående er, at jeg har et stort projekt, hvor jeg skal
have inkluderet header filer fra mange forskellige direktorier.
Resultatet heraf er, at <INCLUDEPATH value=""/> strengen i den til
projektet hørende .BPR fil bliver større end 4kB (maksimum længde for
en linje i en .BPR fil såvidt jeg ved). Jeg forestiller mig, at man
kan have en meget begrænset .BPR fil og istedet hente de nødvendige
informationer om include stier og lignende fra den selv genererede
konfigurationsfil.

Håber der er en med svar på rede hånd, der kan hjælpe mig med
problemet.

På forhånd tak.

Mvh
Lars

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-01-03 09:01

Lars Pedersen wrote:

> [...]
> konfigurationsfil.
>
> Håber der er en med svar på rede hånd, der kan hjælpe mig med

Uden at skulle påstå at jeg er nogen guru, og da slet ikke i Borland
Builder, vil jeg tilade mig at komme med følgende forslag:

1. Luk Borland Builder, hvis du har den kørende.
2. Åben dit projekts .bpr fil og find linien med <CFLAG1 og tilføj
@fil.cfg i strengen, hvor fil.cfg er navnet på din "selv genererede"
configurations fil.
3. Lav din konfigurations fil med en -I... i hver linie.
4. Kompiler projektet og se om det virker.

HTH

/bertel
--
Autor of Wain, a free text editor for programmers:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/program.htm

Fra : Lars Pedersen

Dato : 31-01-03 11:34

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote in message news:<3E378A2E.7080702@post4.tele.dk>...

> [...]
> configurations fil.
> 3. Lav din konfigurations fil med en -I... i hver linie.
> 4. Kompiler projektet og se om det virker.

Mange tak for hjælpen Bertel. Det virker fint. Så nu er jeg kørende igen.

Mvh
Lars