Hvorfor går det så langsomt med tabeller i~
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 28-01-03 02:07

Jeg er ved at skrive tabeller med folketællinger for mit eget lille
landsbysogn. Jeg skriver dem direkte i FrontPage XP i en fin
tabelopstilling. Tabellerne bliver store, cs. 200 rækker. Og når jeg
komme lidt ned i tabellen, kan skærmen ikke følge med, så jeg skal
sidde og vente på, hvor jeg nu er kommet til.

Jeg har en fornemmelse af, at der sker et eller andet i baggrunden.
Hvad? Er det noget jeg kan gøre ved? Det har ikke noget med virus at
gøre, for alt andet fungerer fint og hurtigt.

Jeg har en Pentium III med 500 MHZ og 392 MB ram - jeg trænger til
noget større, men har lige købt bil, så før den er betalt er der ingen
penge til ekstravagance <g>

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Camilla Scharff

Dato : 28-01-03 22:47

"Kirsten Bjorneboe" <kirstenb@image.dk> skrev...
> Jeg har en fornemmelse af, at der sker et eller andet i baggrunden.
> Hvad? Er det noget jeg kan gøre ved? Det har ikke noget med virus at
> gøre, for alt andet fungerer fint og hurtigt.

Du har fuldstændig ret i, at der sker masser af ting i "baggrunden", for
hver eneste tastetryk du laver, betyder, at FP generer HTML-kode "bag" dit
billede på skærmen - og jo mere du poster på siden, jo mere kode... Du kan
ikke gøre så meget ved det, andet end måske lige at dele tabellen over flere
filer (og det vil måske nok være mest praktisk i længden, da de, som skal
ind og se din side, ellers også skal have downloadet hele molevitten i et
hug...).

Mvh. Camilla