Kommunitation til Ethernetkort i MS Visual~
Fra : Søren Sømand

Dato : 27-01-03 16:32

Hej Gruppe.
Jeg er newbie og har et forståelses problem.
Hvordan kommunikerer man med sit netkort ?
Laver man selv en driver ? og kan den gøres generel til alle netkort ? eller
findes der noget i Windows der styre det hele...?
Mvh.
Søren

Fra : Morten F. Hansen

Dato : 27-01-03 17:07

> Hvordan kommunikerer man med sit netkort ?
> Laver man selv en driver ? og kan den gøres generel til alle netkort ? eller
> findes der noget i Windows der styre det hele...?

Kommer selvfølgelig an på hvad du vil opnå.. Hvis du bare vil overføre data
over et TCP/IP-net, kan du bruge winsock-funktionerne i win32, hvilket
er ca. 10000 gange nemmere end selv at skulle skrive drivere osv.

Hvis du vil bruge winsock skal du linke ws2_32.dll til dit projekt og
"include" winsock2.h. Søg evt efter funktioner som socket(), connect(),
listen(), recv(), send(), select() på MSDN eller Google.

Hvis du bruger MFC, findes der forskellige MFC-wrappers for ovenstående
funktioner. Se f.eks. på CSocket-klassen.

Er du totalt programmerings-newbie, er det måske at tage munden lidt for
fuld at starte med netværks-programmering. Det er nemmest hvis du har
god forståelse for de grundlæggende ting (funktioner, arrays, structs,
klasser osv.) før du starter på netværks-programmering.

Fra : Søren Sømand

Dato : 27-01-03 18:05

Tak for det hurtige svar. Det var lige de stikord jeg skulle bruge for at
komme videre...
Mvh.
Søren