TV-out problem med Toshiba Satellite 1400 ~
Fra : Peter Andersen

Dato : 27-01-03 15:10

Jeg har en bærbar Toshiba som simpelthen ikke vil vise noget billede
med TV-out signalet på mit TV. Jeg bruger et phono-SCART stik til at
forbinde den gule video-out port (phono) på computeren og TV'et. Jeg
bruger følgende drivere til grafikkortet:

Trident Video Accelerator CyberBlade XP Ai1
v.6.4022-016L.22ICD

Bios KTT 7.1 (13.21)

Har søgt efter nyere drivere, men de er ikke at finde.

Når der skiftes om til TV-output, så sker der intet på TV'et. Nogen
forslag eller andre med tilsvarende problem?

Mvh Peter

Fra : damgaard ernst

Dato : 27-01-03 16:42

Skifter du skærm med "Fn+F5" ?

Fra : Peter Andersen

Dato : 29-01-03 01:15

Ja... jeg skifter skærm med 'Fn+F5'.. der sker intet på skærmen.

Fra : Kristian K. Jakobsen

Dato : 29-01-03 11:27

Hejsa!

Tastekombinationen "fn + f5" er til at skifte mellem den indbyggede skærm
(TFT)
og det eksterne skærm-output (altså VGA stikket bagpå PC'en)... Det er IKKE
det du skal bruge for at aktivere TV-out !!!

Gør følgende (kan godt afvige en smule afhængig af drivere):
- højreklik på skrivebordet
- vælg "egenskaber" / "properties"
- vælg fanebladet "indstillinger"
- klik på knappen "avanceret" i nederste højre hjørne
- nu skal du finde et sted, hvor du kan vælge dit TV, kommer meget an på din
driver,
hvor det findes, men det SKAL være der et sted

HUSK at vælge PAL B som outputformat, det passer til danske fjernsyn og for
at være
helt sikker på at PC'en kan finde TV'et, så start computeren mens TV'et er
tændt, kablet
tilsluttet og TV'et står på "scart kanalen"... Nu skulle det virke!!!

NB: har du stadig problemer, så skriv en mail til mig, så skal jeg nok finde
ud af præcist
hvad det er du skal gøre, men gør ovenstående først (det skulle være derinde
:)

Held og lykke med det c",)

--
Kristian Jakobsen