geforce 4 ti4200 tv out kvalitet HJÆLP ?~
Fra : Palle Ib

Dato : 26-01-03 22:13

Vil investere i et geforce ti 4200 og værdsætter tv-out kvaliteten ret højt.
Hvilket fabrikat skal jeg vælge ??

på forhånd tak

Fra : Palle Ib

Dato : 27-01-03 04:00

Valget er efterhånden rundet ned til : sapphire radeon 9500 pro og asus
agp-v9280 td (GF 4 ti 4200 8*agp). Nogen der har nævnte kort og kan
fortælle noget om tv-out kvaliteten/performance ? Så vidt jeg kan se i
forskellige tests ligger de ret tæt .

endnu engang på forhånd ak

Fra : Eyvind Hansen - TDC

Dato : 02-02-03 17:13

Hej

Jeg vil mene at Radeon er bedst i TV-out, da den kan gå op på 1024x768 og at
tv-encoderen er on-chip dvs. integreret i R300 GPUen, hvorimod at Geforce
kortet kun går i 800x600, og afhænger af en ekstern chip, hvor kvaliteten
svinger meget, De GF4 kort jeg har set tv-out på (leadtek, og MSI) har været
rimelige men ikke ligeså god som ATI's. Performance mæssigt går de lige op i
std. opløsning 1024x768, men så snart FSAA og Anistrophic fitering kommer i
brug, eller hvis opløsningen hæves går GF4 i knæ.

mvh

Martin