Stofa virker ikke på port 22???????
Fra : tvl

Dato : 11-03-01 12:52

Hej

Er der nogen, som kan fortælle mig, om det er et generelt problem, at man
ikke kan "komme ind" på ftp-servere, som bruger port 22, hvis man er
Stofa-kunde? Jeg har nemlig dette problem efter, at en kammerat skiftede fra
port 21 til 22! Så kan jeg ikke længere komme ind! Men da jeg er den eneste
Stofakunde, som bruger hans ftp, kan vi ikke rigtig finde ud af om det er
her katten ligger begravet! Fordi alle andre kan godt komme ind, men de er
heller ikke Stofa-kunder!

Er der nogen, som kender til problemet? Og kan det løses?

Mvh. Thomas

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-03-01 16:41

In article <BEJq6.1006$Q%2.25974@news101.telia.com>,
"tvl" <2332310m001@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Er der nogen, som kender til problemet? Og kan det løses?

Når du forbinder til hans ftp-server, skal du angive porten dvs
xxx.xxx.xxx.xxx:22

--
MVH
Martin Edlich

Fra : tvl

Dato : 11-03-01 17:19

Det er jeg godt klar over! MEN det virker ikke for mig, og kun mig! Jeg
spørger, om det kun er et Stofa-problem, da andre sagtens kan connecte!

Thomas

Fra : Peter Bleiken

Dato : 11-03-01 21:04

On Sun, 11 Mar 2001 17:19:03 +0100, "tvl"
<2332310m001@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Det er jeg godt klar over! MEN det virker ikke for mig, og kun mig! Jeg
>spørger, om det kun er et Stofa-problem, da andre sagtens kan connecte!

Hvis du vælger 'passive transfers' så skulle det virke...

/Peter Bleiken
http://www.bleiken.com/

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 11-03-01 21:12

"tvl" <2332310m001@mail1.stofanet.dk> writes:
> Er der nogen, som kan fortælle mig, om det er et generelt problem, at man
> ikke kan "komme ind" på ftp-servere, som bruger port 22, hvis man er
> Stofa-kunde?

Jeg ved ikke med ftp, men jeg bruger port 22 hele tiden fra stofanet,
da det er ssh's default port.

Hvorfor nogen skulle have lyst til at sætte en ftp-server på port 21
har jeg ikke nogen ide om...
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : John Hinge

Dato : 11-03-01 21:33

Lars Balker Rasmussen wrote:

> Jeg ved ikke med ftp, men jeg bruger port 22 hele tiden fra stofanet,
> da det er ssh's default port.
>
> Hvorfor nogen skulle have lyst til at sætte en ftp-server på port 21
> har jeg ikke nogen ide om...

Tjaaa, jeg valgte port 21 til min ftp server, fordi det er standard
porten for den slags...

Hvis du derimod undrer dig over hvorfor nogen vælger port 22 så kan
det være de forestiller sig den kan køre i det 'skjulte'.
Nogen mennesker tror det gir ekstra sikkerhed at deres FTP kører
på en eller anden nonstandard port.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Love hurts baby..." Spike, Buffy tVs

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 11-03-01 21:56

John Hinge <shayera_gimmenospam_@cutey.com> writes:

> Tjaaa, jeg valgte port 21 til min ftp server, fordi det er standard
> porten for den slags...

Er det nu dig igen? Jeg troede lige vi var blevet enige om at jeg er
ved at træne til DM i 101 meter fri tastespasseri.

> [...]
> det være de forestiller sig den kan køre i det 'skjulte'.
> Nogen mennesker tror det gir ekstra sikkerhed at deres FTP kører

Eller fordi deres sysadm/ISP har bedt dem om at lade være med at køre
ftp, og måske endda spærrer port 21...
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : John Hinge

Dato : 11-03-01 22:24

Lars Balker Rasmussen wrote:

> Er det nu dig igen? Jeg troede lige vi var blevet enige om at jeg er
> ved at træne til DM i 101 meter fri tastespasseri.

Jeg er din onde ånd

> Eller fordi deres sysadm/ISP har bedt dem om at lade være med at køre
> ftp, og måske endda spærrer port 21...

Jeps, også en grund.. Men søde brugere forsøger vel ikke at omgå de
begrænsninger deres dygtige sysadminner har puttet på ? hehe

Fra : Christian Andersen

Dato : 11-03-01 22:56

John Hinge made me read this:

>Men søde brugere forsøger vel ikke at omgå de
>begrænsninger deres dygtige sysadminner har puttet på ? hehe

Nej da. Man skal dyrke sin munk.

Så bagefter kan man sætte sin $Ulovlige-Ting server op på port 80.

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 11-03-01 23:00

John Hinge <shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote:

>Hvis du derimod undrer dig over hvorfor nogen vælger port 22 så kan
>det være de forestiller sig den kan køre i det 'skjulte'.

Eller også bruger de port 21 til noget andet. En anden FTP-server
eksempelvis.

--
mvh.
Lasse Jarlskov

Fra : John Hinge

Dato : 12-03-01 01:37

Lasse Jarlskov skriver:

> Eller også bruger de port 21 til noget andet. En anden FTP-server
> eksempelvis.

Så ville det også gå galt
En FTP server bruger helst 2 porte.
Normalt er det port 20+21. Hvis du sætter en FTP server op på port 22
så vil den bruge port 21 som den anden port. Og hvis den er optaget i
forvejen pga en anden FTP server, så går der kuk i det. Det kan
muligvis omgås ved at klienterne bruger passive mode ? men det er jeg
ikke sikker på.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
..sPOOn. - confusion is a state of mind

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 12-03-01 02:16

John Hinge <johi_gimmenospam_@int.tele.dk> wrote:

>Så ville det også gå galt
>En FTP server bruger helst 2 porte.

Ja, det overså jeg.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 11-03-01 23:00

"tvl" <2332310m001@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Jeg har nemlig dette problem efter, at en kammerat skiftede fra
>port 21 til 22! Så kan jeg ikke længere komme ind!

Kører der nogen form for NAT på din forbindelse? Det er muligt at et
sådant NAT-device kompenserer for FTP-protokollen på port 21, men ikke
på port 22.

Fra : Peter Bleiken

Dato : 12-03-01 16:15

On Sun, 11 Mar 2001 22:00:06 GMT, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

>Kører der nogen form for NAT på din forbindelse? Det er muligt at et
>sådant NAT-device kompenserer for FTP-protokollen på port 21, men ikke
>på port 22.

Stofanet anvender jo netop NAT, der er faste interne 192.168.xxx.yyy
adresser som bliver NAT'ed til 212.10..yyy adresser. Der er ikke
tale om faste externe adresser, selvom det virker sådan i mange
tilfælde. Kun businesskunder har en garanti på faste externe
adresser.

/Peter Bleiken
http://www.bleiken.com/