Sort sol på Train fredag
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 26-01-03 16:43

Hejsa
Jeg var jo lige til koncert med ét af Danmarks bedste bands.
Men denne gang leverede de ikke varen

De lagde fint ud med Let yor fingers... og fortsatte i en god jævn
kurve indtil Daughter of sad. Det nummer fingere imo ikke hvis ikke
Steen gider synge igennem. Da de fulgte om med Next century, var
koncerten i bund - og den komme aldrig rigtig igang igen.
De lyste dog lidt under Langebro og Holler high, men det kunne ikke
redde aftenen.
Den glimrede og ved at der ikke blev spillet numre Unspoiled, men det
er jo også ut.'s favorit SS-cd

Samtidig virkede de på ut. noget uengageret. De kom, de spillede, de
gik. Og så spillede de kun 1 time 20 min incl. 2 gange ekstranumre.
Det er ganske enekelt for lidt. Især når man har givet 220,-!!

Det kan I gøre bedre Sort sol!! Det lugter af pr. for opsamlingspladen
og som sådan var det ikke engang godt nok.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 26-01-03 16:45

Men Gaffa er da bestemt ikke enige
http://www.gaffa.dk/anmeldelser/view.php?mreview_id=25655

Morten
morten@bowman.dk

Fra : I8NY

Dato : 26-01-03 17:44

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse >
> Det kan I gøre bedre Sort sol!! Det lugter af pr. for opsamlingspladen
> og som sådan var det ikke engang godt nok.

Sort Sol er siden Peter Peter,og Knud Odde's
afgang,blevet et simpelt popband.
Deres seneste nye album Snakecharmer er tydeligt bevis på dette.
Makkerparret Jørgensen/Top-Galia er ikke nær så
stærkt som PP/Odde.
En skam koncerten var så skuffende,men jeg
forventede det,med så svag en plade.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 26-01-03 18:28

On Sun, 26 Jan 2003 17:43:53 +0100, "I8NY" <tul@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Makkerparret Jørgensen/Top-Galia er ikke nær så
> stærkt som PP/Odde.
> En skam koncerten var så skuffende,men jeg

Jeg synes faktisk at Snakecharmer er en god plade. Der vil jo ske en
udvikling jo ældre bandet og medlemmer bliver. Imo er Glamourpuss en
svagere cd og mindre holdbar. Unspolied er stadig den største plade
imho.
Men indrømmet så er Peter Peter savnet i den grad

Morten
morten@bowman.dk

Fra : I8NY

Dato : 26-01-03 18:49

> [...]
>
> Jeg synes faktisk at Snakecharmer er en god plade. Der vil jo ske en
> udvikling jo ældre bandet og medlemmer bliver. Imo er Glamourpuss en

Sort Sol har i 90'erne altid kunnet skrive melodiske
sange,samtidig med at de er forblevet tro imod deres rødder.
Jeg var vild med Glamourpuss,netop på grund af dette.
Snakecharmer har slet ikke det præg.

Unspolied er stadig den største plade
> imho.

Ja,den er faktisk rigtig cool,men jeg er melankolsk
hvad angår en plade som "Everything that rises
must converge",fra 87.
Jeg syntes den er mest original med ene af stærke
numre.
Meget få pladeselskaber ville tage sådan nogle chancer herhjemme idag.

> Men indrømmet så er Peter Peter savnet i den grad

Så afgjort.
Han må da snart komme frem med et soloudspil igen.

Fra : I8NY

Dato : 26-01-03 19:24

"I8NY" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Snakecharmer har slet ikke det præg.

Ikke for at neglirere din mening.
Sort Sol er så gammelt et band,
at de har fans helt tilbage fra 1978,
og fans,der måske har hørt deres
3 seneste albums,
så man kender Sort Sol på forskellige måder.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 26-01-03 20:24

On Sun, 26 Jan 2003 19:23:44 +0100, "I8NY" <tul@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> og fans,der måske har hørt deres
> 3 seneste albums,
> så man kender Sort Sol på forskellige måder.

Ved det Jeg kan også lide noget af deres gamle musik, men ikke alt.
Har tilbage til Dagger..og syns sågar meget af dette holder mere end
det nye.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Susanne & Esben

Dato : 26-01-03 22:04

Jeg så koncerten i torsdags med sort sol på train og det var sku en blandet
fornøjelse.
Jeg havde faktisk ikke nogen forventninger til koncerten da jeg ikke bryder
mig særligt om deres nye plade, og regnde med at de ville spille mest fra
snakecharmer. Jeg blev faktisk positivt overrasket over at de spillede en
del gamle numre både egne og kopier. De viste at de stadig havde lyst til at
spille rockmusik. Derudover var der ikke mange ting at skrive hjem om.
Top-galias guitar var poleret ned så det nærmest lød som en mtv-rockvideo.
Willie Jøhnson virkede mange steder totalt usikker på hvad han skulle spille
og ramte mange toner for sent. Jeg troede egenlig at han var en dygtig
bassist. Steen Jørgensen virkede nærmest som om han kedede sig lidt.
Trommeslager ortved var dog både tight og entutiastisk. De trænger vist til
at komme ud at spille nogen meget små klubjobs og finde deres nerve igen

Esben Jensen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 26-01-03 22:53

On Sun, 26 Jan 2003 22:04:13 +0100, "Susanne & Esben"
<essus@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>at komme ud at spille nogen meget små klubjobs og finde deres nerve igen

Og så er der gået meget computer i dem. Dette mener jeg klart er gået
ud over spontaniteten. Både rytme og riff's er programmeret og det er
ikke for fedt!

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Susanne & Esben

Dato : 27-01-03 17:36

> [...]
> Og så er der gået meget computer i dem. Dette mener jeg klart er gået
> ud over spontaniteten. Både rytme og riff's er programmeret og det er

jeg tror nu ikke sort sol har været særligt spontane i deres sceneshows i
den sidste lange tid. (ihvertfald ikke i den mere kommercielle del af deres
karriere)

Jeg så dem engang sidst i firserne i kolding til en ordentlig omgang
punkrock. Scenen blev invaderet efter et par numre og alt var kaos på den
goe måde.
De var nok vant til at koncerterne udviklede sig på den måde for de kørte
bare videre og nød at folk flippede ud. Der var ihvertfald ikke nogen tegn
på spontanitet hverken i sceneshow eller musik.

Der har vel været et par hundrede publikummer og mange af dem var primært
kommet for at høre During The War som var koldings nr. 1 punkband på det
tidspunkt(skulle nogen kende steder på nettet hvor man kan skaffe musik med
DTW er jeg meget interesseret)

Mht. at der er gået computer i den synes jeg egentlig ikke at det gør noget.
At de ikke gider spille den samme slags musik som de gjorde før er fair nok
og det stilskifte og besætningsskifte de har haft gør nok at det primært er
steen jørgensen der styrer sagerne og han har vist lyst til at
eksperimentere med den mere elektroniske del af rockmusikken.

Han (Steen Jørgensen ) har vist også på et tidspunkt udtalt at peter peter
kun ville spille heavy metal. Mon ikke peter peter var drivkraften mod den
hårdere del af sort sols materiale i de seneste år han deltog.

Esben

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 27-01-03 23:55

On Mon, 27 Jan 2003 17:36:26 +0100, "Susanne & Esben"
<essus@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>steen jørgensen der styrer sagerne og han har vist lyst til at
>eksperimentere med den mere elektroniske del af rockmusikken.

Jo men det kan også gøre liveoptrædender meget stereotype og uden
nerve.

>Han (Steen Jørgensen ) har vist også på et tidspunkt udtalt at peter peter
>kun ville spille heavy metal. Mon ikke peter peter var drivkraften mod den
>hårdere del af sort sols materiale i de seneste år han deltog.

Jo bestemt. Siden har bandet kun drejet sig om Steen og det synes jeg
er ærgerligt

Morten
morten@bowman.dk