Hitlister er bluf i Norge
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-03 14:37

Interessant artikkel om svindel i den norske salgsliste. Den er ren bluf.
Der skulle være meget mere dansebandsmusik hvis den var reel.
Der registreres stort set det enorme salg af dansebandsmusik. Det sælges
fortrinsvis på benzinstationer og i supermarkeder og de registrerer ikke
salget efter titel men efter pris. Derfor ingen registrering til
salgslisten. Ole Ivars salg bliver for 85% vedkommende ikke registreret og
heller ikke Heidi Hauges kæmpe salg af cd-er. Det er konstateret at hun
skulle have nået plads nr. 5 eller 6, men kun fik nr. 39.
Statoil ændrer nu sine metoder angående registrering på grund af
skandalen.

Læs mere her:
http://www.oslopuls.no/cityguides/nav/news.jhtml?id=474400&context=music

http://www.oslopuls.no/cityguides/nav/news.jhtml?context=music&id=471567

Hilsen Åge

Fra : Leon Jessen

Dato : 26-01-03 16:28

"Åge Halldorsson" skrev:
> [...]
> fortrinsvis på benzinstationer og i supermarkeder og de registrerer ikke
> salget efter titel men efter pris. Derfor ingen registrering til

Det fungerer på nøjagtig samme måde her i Danmark...

Mvh. Leon
www.leonjessen.dk

Fra : Kian Mejdal Pedersen

Dato : 26-01-03 16:34

Heidi Hauges kæmpe salg af cd'er ... hrmf ... hihi ... haha! Statoil ændrer
nu sine metoder angående registrering på grund af skandalen ...
SKANDALEN!?!? Og hvor fedt er det i grunden, at man kun kan sælge sine cd'er
til pensionister og lastbilchauffører på en tank, hvor man køber i mangel af
bedre? Jeg spiller lidt trommer, så jeg vil da gerne vide om det er der
guldet ligger Åge? Vi har nemlig tre tanke i mit nabolag og man skulle da
næsten være et svin, hvis man ikke gik en på det store marked så. Det minder
mere og mere om spam. Betaler Giro 413 dig for det kæmpe kommercielle
arbejde du laver for denne herlige musikgenre?

Fra : Peden

Dato : 26-01-03 18:28

> Heidi Hauges kæmpe salg af cd'er ...
200.000 Nordmænd kan ikke tage fejl......

--
Peter Risager
"Please fasten your seatbelts as we begin our terminal descent into

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-03 19:05

Peden <peden@anarki.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b115q9$ehn$1@sunsite.dk...
> 200.000 Nordmænd kan ikke tage fejl......

______

300.000 tak - Ja der er gang i den

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-03 20:51

Kian Mejdal Pedersen <kian_mejdal@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b10v4o$gvr$1@sunsite.dk...
> Heidi Hauges kæmpe salg af cd'er ... hrmf ... hihi ... haha! Statoil
ændrer
__________

og her har vi så dokumentationen for hitlisteforfalskningerne i Norge.

http://www.nrk.no/magasin/musikk/nyhende/bransje/2120482.html Der står
bl.a.:
"La oss se litt nærmere på Skiens ukronede køntridronning, Heidi Hauge. Hun
solgte over 25.000 av albumet Country Rose, uten at det gjorde utslag på
salgs-lista. Den kritikerroste teknoduoen Xploding Plastix tilbrakte 2 uker
på salgs-lista i fjor, til tross for at deres album ikke solgte mer enn
3.000 eksemplarer. De 100 utvalgte butikkene som registerer salget på
salgs-lista vil ikke ta inn Heidi Hauge. Hun passer ikke inn i forhold til
profil og målgrupper. Men Hauge passer fint inn blant kioskvarene på
bensinstasjonen."

Kommentar:
Heidi hauge passer ikke ind i salgslisten, hvis hun sælger 8 gange så mange
plader den omtalte teknogruppe ? - Den omtalte teknogruppe som sælger 3.000
plader kommer på SALGS-listen - Heidi Hauge sælger 8 gange så mange plader
men kommer ikke på SALGS-listen.
Hvordan kan det så være en SALGS-liste ? ? ? - Skal den bare indeholde
det som den musikpolitisk-korrekte-elite fortrækker at der bliver solgt, i
stedet for det som i virkeligheden bliver solgt.
Kan de ikke lide at slagermusikken er ved at slå pop-rocken af banen. Er
det det som er galt?. Og så skal man altså forfalske salgslisterne, for at
dække over virkeligheden ??
Men det er da for dumt. Selv om de forsøger at skjule at folk køber
oceaner af slagermusik, så køber de det alligevel. Det kan man ikke
forhindre, ved at lave forfalskning af en kendsgerning.

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 26-01-03 22:53

In article <b11fn8$rr4$1@sunsite.dk>, halldorsson@post.tele.dk says...
> [...]
> det det som er galt?. Og så skal man altså forfalske salgslisterne, for at

Istedet for at sidde her på dk.kultur.musik og skumme af raseri, burde du
måske overveje at skumme videre på den norske udgave af denne ng.

Mon ikke du ville få mere ud af din harme der ? For det korrupte norske
musikmiljø har intet at gøre med en dansk ng at gøre. Med mindre du altså
mener at DR har infiltreret den Norske musikbranche, kun for at genere
dig mest muligt.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-03 17:02

Kian Mejdal Pedersen <kian_mejdal@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b10v4o$gvr$1@sunsite.dk...

> hrmf ... hihi ... haha!

_______

Nåhh undskyld, så har jeg bare misforstået hele formålet med en salgsliste.
Jeg troede at den skulle vise et billede af al pladesalg, uanset genrer.
Hmmmmm....

Hvad er så formålet med en salgsliste. Dyb undren. Hvorfor kalder man det
for en salgsliste?. Så er det jo kun en salgsliste for ring-i-næsen-musik.

Så tror jeg da pokker at dansktop, danseband får så dårlige placeringer. Det
er altså fordi der bliver solgt for meget af det og de forkerte steder. I
følge den alternative næsringsmentalitet.

Hilsen Åge