Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon G3 fra Kamerahuset
Fra : Soren Pedersen

Dato : 24-01-03 09:53

Jeg har brugt lidt tid på at læse om Canon's G3'er, og det ser ud til at
alle er glade - Sådan læser jeg ihvertfald de tests jeg har kunnet støve op.
Er der nogen der har købt bæstet, og vil dele deres erfaringer med mig ?

Hvad er erfaringerne med firmaet Kamerahuset ?

Mvh
/Søren

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-03 10:15

"Soren Pedersen" <smp@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der har købt bæstet, og vil dele deres erfaringer med mig ?
>
> Hvad er erfaringerne med firmaet Kamerahuset ?

Prøv at check prisen her:
http://www.powerseller24.de/

det ser ud til at være billigere....

Fra : Lotte M

Dato : 24-01-03 10:31

"Soren Pedersen" <smp@privat.dk> skrev

> Hvad er erfaringerne med firmaet Kamerahuset ?

Jeg købte min forrige digitalkamera hos Kamerahuset - det
var min oplevelse, at de ved noget om kameraer og fotografi,
servicen var ok af en netbutik at være og de leverede som
aftalt.

Da jeg skulle have nyt kamera sidste år valgte jeg dog at
handle hos en god lokal fotohandler, men da var jeg også
noget mere bevidst om mit behov, havde en god fornemmelse
af hvad man kan forvente af et digitalkamera og ville have
mulighed for at afprøve de modeller jeg havde kig på, inden
jeg besluttede mig..
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/foto/

Fra : U. Pedersen

Dato : 24-01-03 11:16

Lotte M skrev:

> [...]
>af hvad man kan forvente af et digitalkamera og ville have
>mulighed for at afprøve de modeller jeg havde kig på, inden

Ja, og så har den lokale den fordel, at ham kan man prutte om prisen
med, det er vist svært i en e-mail

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : allan

Dato : 24-01-03 14:40

On Fri, 24 Jan 2003 11:16:22 +0100, U. Pedersen
<info@digifoto-nord.dk> wrote:

>Lotte M skrev:
>

>Ja, og så har den lokale den fordel, at ham kan man prutte om prisen
>med, det er vist svært i en e-mail

Næ, sådan er det ikke i min lokale fotobutik.

De sidste 3-4 gange jeg har købt kamera til mig og min familie, får
den lokale fotobutik altid sin chance.
Han fastholder altid listeprisen, hvilken jo altid er ude af trit med
virkeligheden.
Kameraet kan til enhver tid købes billigere i nabobyerne.

Hilsen
Allan

NB! Kamerahuset er rigtig butik, men samtidig en e-butik.

Fra : Lotte M

Dato : 24-01-03 20:17

"allan" <agjensen@post4.tele.dk> skrev

> De sidste 3-4 gange jeg har købt kamera til mig og min familie, får
> den lokale fotobutik altid sin chance. Han fastholder altid listeprisen,
> hvilken jo altid er ude af trit med virkeligheden.

Jeg er sjællænder og bliver aldrig god til det med at "prutte"
prisen ned, men efter 16 år i nordjylland har jeg vænnet mig til
fænomenet - heldigvis er min fotohandler indfødt, så han
tilbyder af sig selv en god pris
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/foto/

Fra : U. Pedersen

Dato : 24-01-03 21:59

Lotte M skrev:

> [...]
>prisen ned, men efter 16 år i nordjylland har jeg vænnet mig til
>fænomenet - heldigvis er min fotohandler indfødt, så han

Ja ja, men han kan også pruttes med, selv om den pris han forlagte var
over hvad jeg ville give

Fra : Mikael

Dato : 24-01-03 13:50

> Hvad er erfaringerne med firmaet Kamerahuset ?

Kun gode erfaringer, jeg har købt kameraer og tilbehør hos dem over flere
år. Hurtig levering, god service og o.k. priser. Det er ikke kun en
netbutik, de ligger fysisk på Frederikssundsvej, lige ved Nørrebro station.

Mikale

Fra : J@N

Dato : 24-01-03 19:55

> [...]
> Er der nogen der har købt bæstet, og vil dele deres erfaringer med mig ?
>
> Hvad er erfaringerne med firmaet Kamerahuset ?

Har købt fem digicams der, mine eneste erfaringer er at de er super billige,
og sælger ekstremt mange kameraer. Jeg har aldrig haft brug for deres
service, så den kan jeg ikke udtale mig om.

Jeg foretrækker Kamerahuset fremfor Tyskland pga.:
- ingen ventetid
- dansk manual
- kan se at varen er jomfrulig (ikke har være ude før)
- kan straks vende tilbage såfremt varen er defekt

Købte et Canon G3 i dag for kr. 7295,-
Pris i Tyskland euro 850 - 900 --->> kr. 6.300 - 6.660- + porto
Jeps, jeg ved godt at der er et par stykker der sælger det for euro 817 i
Tyskland, men der tør jeg ikke handle.

Betaler gerne 600-900 ekstra for at købe den i DK.

Jan

Fra : Henrik Bach Gravesen

Dato : 24-01-03 19:59

> Er der nogen der har købt bæstet, og vil dele deres erfaringer med mig ?

Jeg har lige købt bæstet (for 3 dage siden) - efter at have læst tykt
og tyndt på internettet. De test vil jeg ikke referere, da du selv kan
finde dem. Du må gerne få mine links, hvis du ikke selv har dem.

Så jeg vil prøve at koncentere mig om min egen personlige opfattelse
af kameraet efter 3 dages bekendtskab. Billedkvaliteten vil jeg helst
ikke udtale mig om, da den vist bliver beskrevet bedre på nettet.
Desuden har jeg slet ikke forstand på detaljerne i billeder, så alt om
farvebalance, lys osv. skal være ude hvor alle kan se den er gal.

Min vurdering skal tages med et gran salt, for jeg har kun et gammelt
Kodak DC240 at sammenligne med - digitalt. Ellers har jeg mit gode
gamle Nikon F50.

Grunden til mit køb er, at jeg var ved at være godt træt af mit gamle
DC240 (1,3MP). Det tager såmænd nogle gode billeder, men det er godt
nok ikke meget for at fokusere på bare lidt dunkle steder.

Jeg ville have et kamera, der for det første var til at betale sig
fra, havde manuelle indstillinger, lang batteri levetid, mulighed for
ekstern flash og gerne et forholdsvis lysstærkt objektiv.

Kameraet er lidt stort - hvis man forventer et pocket-kamera. Så skal
man nok kigge lidt nærmere på S45, der er "lillebror" til G3.

Det fokuserer på stort set alt. Selvfølgelig kan det ikke fokusere på
ALT men i sammenligning med mit gamle Kodak, er det en ren fornøjelse.
Og det fokuserer på det jeg peger på og ikke noget ovre i baggrunden -
en svaghed ved kameraer, der ikke fokuserer TTL som mit DC240.

Jeg har lige fået pløjet mig gennem den 200 siders manual (på dansk!).
Menuerne virker på mig meget logiske, når man står for at skulle bruge
dem. Det virker omstændeligt mens man læser, men når først man prøver
det på kameraet, så virker det OK.

Det store display ovenpå kameraet er ren guld. Når man lærer at
overskue det, så bliver LCD-skærmen bagpå overflødig - med mindre man
selvfølgelig vil tjekke billederne med det samme.

LCD-skærmen er rigtig god - selv ved mørke steder. Der skal være meget
mørkt for at man ikke kan bruge den som søger. Og så kan den jo vippes
ud - det ER altså genialt!

Kameraet er dejlig lydløs, siger næsten intet mens det zoomer.

Blitzen er kraftig - dog kan man se en lille skygge nede i højre
hjørne af billedet, hvor objektivet skygger for blitzen i fuld
vidvinkel. En detalje jeg kun har lagt mærke til ved billeder taget på
forholdsvis kort afstand (1-2 meter).

Snoren til linsedækslet er lidt for lang efter min mening, ca. 17cm.
Den kan godt komme til at hænge ind foran objektivet, når man
fotograferer nedad. Det afhænger selvfølgelig af om man sætter snoren
fast i kameraet eller i remmen. Da jeg har købt en taske til kameraet,
har jeg ikke sat remmen i - den er i vejen når kameraet skal i tasken.
Jeg har taget håndledsremmen fra mit DC240 i stedet. Jeg har så en rem
i tasken.

Kameraet er hurtigt til at gemme billederne på CF-kortet - væsentlig
hurtigere end mit DC240.

Overførsel af billeder direkte fra kameraet går lige så stærkt som når
jeg bruger min USB-reader.

Alt det gejl med baggrund og lyde er virkelig palle-pop. Det er da
meget sjovt, men det hører ikke hjemme i et prosumer kamera. Men sjovt
er det da, at det siger li'som et spejlrefleks når det tager et
billede. Der følger nok 50 forskellige lyd/billed temaer med på CD'en.

En ting jeg savner fra mit DC240, er muligheden for at vælge at
kameraet kan lægge dato og tid ind på billedet. Lillemor er så glad
for at kunne se på billedet hvornår det er taget - også når de er lagt
på en CD og skal vises inde på TV'et eller er blevet printet ud. Jeg
har fundet software til at lægge det ind med udfra EXIF-informationen,
men jeg er ikke meget for at gen-komprimere billedet. Mister man ikke
noget af skarpheden osv. ved at genkomprimere et billede? Alternativet
er at gemme originalen og så lave et nyt med påtrykt dato/tid.

Det 32MB kort der følger med, er da godt nok lige til at teste
kamereaet, men så heller ikke mere. Selv mit 128MB kort begynder at
synes lille (DC240 kunne lægge over 300 billeder ned på 128MB), så jeg
skal vist i nær fremtid have anskaffet mig et større kort.

Har lige prøvet at tage et par nærbilleder af en adskilt PSOne. Det er
simpelthen imponerende hvor mange detaljer den kan få med.

Det er mit indtryk af kameraet indtil nu. Jeg har stadig tilgode at
prøve at skyde nogle billeder i rigtigt dagslys (der er jo nogen der
skal på arbejde, snøft).

-----------------------------------
Mvh. Henrik Bach Gravesen
Slet .123slet fra min emailadresse

Fra : complex@pc.dk

Dato : 24-01-03 20:00

Jeg har købt i Kamerahuset, selvom JEG kunne købe det billigere
engros. De får ***** 5 stjerner udaf 5 mulige.

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 24-01-03 20:27