Sessions uden cookies med GET
Fra : Ukendt

Dato : 24-01-03 08:54

Jeg fifler lidt med sessions og det kører skam fint hvis jeg anvender
cookies. Da ikke alle brugere tillader cookies at blive gemt på deres
computere, vil jeg gerne modificere min kode så den også kan køre fra
browsere, hvor anvendelse af cookies er slået fra.

I php manualen: http://www.php.net/manual/en/ref.session.php fandt jeg en
simpel forklaring på hvordan det skulle virke, men jeg har ikke rigtig held
af mine forsøg.

Allerførst har jeg selvfølgelig sikret mig at short_open_tag = On i
php.ini. Det er i øvrigt default så det var nemt.

Oprindelig så min html kode sådan ud:

<A HREF="nextpage.php">click here</A>

Nu har jeg så forsøgt at tilføje noget php så den ser således ud:

<A HREF="nextpage.php?<?php echo SID?>">click here</A>

Dette giver følgende URL:

http://127.0.0.1/nextpage.php?

Som ikke holder fat i den ønskede session.

Jeg har også prøvet:

<A HREF="nextpage.php?<?=SID?>">click here</A>

Men altså stadig uden held!

Er der et eller andet jeg har overset her?

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-03 09:15

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fifler lidt med sessions
>
> Er der et eller andet jeg har overset her?

Hmmm sært!

Jeg lavede lige filen sessioidtst.php som indeholder:

<?php

# Initialize a session
session_start();

echo SID;

echo "<br />";

echo session_id();

# End the session
session_destroy();

?>

Herefter afviklede jeg den med cookies slået til i min browser og som
forventet gav "echo SID;" et tomt resultat.

Derefter slog jeg cookies fra i min browser og afviklede igen filen. Samme
resultat - Nedslående - Men sært nok... efter 5-10 gange F5 (update) så
begyndte "echo SID;" at udskrive
"PHPSESSID=95d8b300a1b97e8df2f8d2c1f8b2bcd1" (altså forskellig sessionid
hver gang).

Gad vide om min Apache var faldet i søvn eller?

Claus

Fra : Morten Winther

Dato : 24-01-03 10:17

> Gad vide om min Apache var faldet i søvn eller?

Næppe.

IE> Funktioner > Internetindstillinger > Indstillinger > Sæt hak i 'Ved
hvert besøg på siden'.

/ morten

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-03 10:29

"Morten Winther" <mail@is.invalid> skrev i en meddelelse

> "Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> skrev i en meddelelse

> Næppe.

> hvert besøg på siden'.

Det er faktisk min (ikke MS) standardopsætning så den har jeg udelukket.

Claus

Fra : Leonard

Dato : 24-01-03 10:57

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> wrote:

>Gad vide om min Apache var faldet i søvn eller?

Tror jeg fandt din fejl, da du først har kørt siden med cookies, er
der jo en cookie, og det var den der først skulle slås ihjel.

I hvert fald kunne jeg ikke få NN7 til at vise noget i SID før jeg
havde slettet cookien fra første besøg.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-03 12:59

"Leonard" <dette.er.ikke.en.mail@der.virker.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> der jo en cookie, og det var den der først skulle slås ihjel.
>
> I hvert fald kunne jeg ikke få NN7 til at vise noget i SID før jeg

Godt bud, men både cookies til min IE6 og temporære filer i Apache var
fjernet inden jeg gik igang.

Men pyt! Nu virker det tilsyneladende hver gang.

Claus