TV: Er der nogen som kan huske...
Fra : Windom Earle

Dato : 23-01-03 23:33

Familien Fab? En børneserie...

Kan svagt huske fra min barndom at det vra noget med nogle talende skøre møbler. Er der nogen som ved om det var en dansk serie og
hvem der lavdede den?

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 23-01-03 23:45

Således skrev "Windom Earle" <earlewindom[nospamforme]@yahoo.dk> i
dk.kultur.film Thu, 23 Jan 2003 23:33:23 +0100:

>Kan svagt huske fra min barndom at det vra noget med nogle talende skøre møbler. Er der nogen som ved om det var en dansk serie og
>hvem der lavdede den?

Gunnar Wille, som også lavede Skrumpen fra det ydre rum.
Generelt havde han vist noget med skumgummi...

Knud
--
Of course it belongs to me, I'm a communist.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 24-01-03 00:07

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i dk.kultur.film Thu,
23 Jan 2003 23:44:30 +0100:

>Gunnar Wille, som også lavede Skrumpen fra det ydre rum.
>Generelt havde han vist noget med skumgummi...

Jeg googlede lidt efter ham og jeg ser at han også har lavet noget der
hedder "Magiske Mads", både som bog og tv.

Det siger mig et eller andet meget svagt, men er der nogen der ved om
det også var et skum-show eller om det var noget tegnefilm?

Xfut til <news:dk.medier.tv>

Knud
--
Cave ne ante ullas catapultas ambules...

Fra : Jens Thomsen

Dato : 24-01-03 10:21

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Gunnar Wille, som også lavede Skrumpen fra det ydre rum.
> Generelt havde han vist noget med skumgummi...

Desværre er han idag leder af Filmskolens animationslinje. Jeg vil ha'
Gunnar tilbage til DR, vil jeg...

MVH
Jens

Fra : Kasper Bang

Dato : 24-01-03 12:22

Jens Thomsen wrote:
> Desværre er han idag leder af Filmskolens animationslinje. Jeg vil ha'
> Gunnar tilbage til DR, vil jeg...

He-he, du missede vist hans excellente "Skrumpen fra det ydre
rum"-optræden på Ulkebøl Bibliotek den gang i de glade 80'ere. Jeg var
naturligvis backstage, så du har bare at være misundelig...

MVH/Kasper

Fra : Jens Thomsen

Dato : 24-01-03 13:09

"Kasper Bang" <johnnyhefty@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> He-he, du missede vist hans excellente "Skrumpen fra det ydre
> rum"-optræden på Ulkebøl Bibliotek den gang i de glade 80'ere. Jeg var
> naturligvis backstage, så du har bare at være misundelig...

Bah, bare fordi man har forbindelser, så skal man straks blære sig, hva'?

MVH
Jens

Fra : Sparre

Dato : 23-01-03 23:53

> Familien Fab? En børneserie...

Ååhh ja, det var simpelthen super, hvis DR tager den serie op i børnetime
igen, skal jeg nok bidrage med en til seertallene

Guld børnefjernsyn....

--
Sparre

Fra : Mathness

Dato : 24-01-03 00:10

On Thu, 23 Jan 2003 23:33:23 +0100, Windom Earle wrote:

> Familien Fab? En børneserie...
>
> Kan svagt huske fra min barndom at det vra noget med nogle talende skøre
> møbler. Er der nogen som ved om det var en dansk serie og hvem der
> lavdede den?

Kan godt huske den, den var ganske underholdende. Mener at den kørte på
DR i sin tid, kunne ikke lige finde noget på DRs site.

Fandt et lille link på Google:
http://www.filmdir.dk/medlemmer/show.php?d=159

En søgning på http://www.bibliotek.dk/enkel.zap gav en del mere info,
f.eks. bøger og lydbånd.

--
Thomas Klietsch m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Only a Sofa-Wrestler would dare attack The Mighty FurNiTaur.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 24-01-03 00:17

"Her er vi Familien Fab- med det rene (dutelidab?)"

Er der nogen der kan huske teksten?

"Vi er Uffe Maggie, Meggie..."

(eller sådan noget)

"Lasse- mit navn er Laasse... og jeg kan li' at lave dejlig mad..."

hmmm- ja, navnene står ikke helt klart for mig.
Gunnar Wille var det gode børneTV i min barndom- jeg syntes det var utroligt
morsomt med et eller andet skumgummidyr der for op og ned af en eller anden
mands skuffer... Ja det ville være et glædeligt gensyn!

Hunde-lorte-skoven? Hvad var der nu med den?
/JeppeM

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-01-03 00:25

"Jeppe Møller" <jeppem@gjk.dk> writes:

> "Her er vi Familien Fab- med det rene (dutelidab?)"
>
> Er der nogen der kan huske teksten?

Hmmm.. Den kørte på melodien "music, music, music".

"Her er vi familien Fab,
her er vi med zutelizap
<et eller andet>
vi' Uffe, Basse, Meggie

jeg er <something something> Fab
til at <something> er jeg skrap
hvis jeg får et lille nap
fra Uffe, Basse, Meggie

Basse, mit navn er Basse
og jeg kan li' at lave dejlig mad,
servere det på zutelifad"

(Der var flere vers, men det var det jeg lige kunne komme på.)

> [...]
> morsomt med et eller andet skumgummidyr der for op og ned af en eller anden
> mands skuffer... Ja det ville være et glædeligt gensyn!

Det tror jeg ikke, at det ville. Det meste fra dengang har virkelig
bedst af at leve i minderne.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 24-01-03 12:04

*KLIP*

> Det tror jeg ikke, at det ville. Det meste fra dengang har virkelig
> bedst af at leve i minderne.

HAHAHA!
(en barndomstraume-benægtende-latter)

/JeppeM

Fra : Martin Moeller

Dato : 24-01-03 00:31

Jeppe Møller:

> Hunde-lorte-skoven? Hvad var der nu med den?

Var det ikke dét skoven hed i Magiske Mads?

--
Mvh. Martin Møller
"Ingen har nogensinde stillet spørgsmålstegn ved det faktum, at alle kvinder

Fra : Kasper Bang

Dato : 24-01-03 10:39

Martin Moeller wrote:

> Jeppe Møller:

> Var det ikke dét skoven hed i Magiske Mads?

Måske en kæk reference til "hundredemeterskoven" i Peter Plys?

MVH/Kasper

Fra : Jeppe Møller

Dato : 24-01-03 12:03

> Var det ikke dét skoven hed i Magiske Mads?

Jo! Det var derfra.
Meget smukt navn til en skov...

/Jeppe

Fra : Windom Earle

Dato : 24-01-03 09:09

Takker for svarene, det er godt at se at man ikke er den eneste som bliver nostalgisk en gang i mellem

Fra : Mette M

Dato : 24-01-03 10:02

"Windom Earle" <earlewindom[nospamforme]@yahoo.dk> wrote in message
> Familien Fab? En børneserie...
>
> Kan svagt huske fra min barndom at det vra noget med nogle talende skøre
møbler. Er der nogen som ved om det var en dansk serie og
> hvem der lavdede den?

Ja dem tænker jeg ind i mellem også på. Især fordi jeg kan huske at vi havde
et bånd med dem da jeg var lille, som jeg tit hørt. Det var vist mest
sangene. Men jeg har intet billede inde i hovedet af hvordan personer så ud
etc.
Men måske er musikken stadig at skaffe på biblioteket.

mvh.
mette

Fra : Katsen

Dato : 24-01-03 11:33

Kan huske "den hjælpende hånd" og den sure busk...fantastiske figurer:)

Katsen