Fejl -37 mm
Fra : Jørgen Angel

Dato : 10-03-01 23:19

Fejl -37

Jeg har pludselig fået problemer med at kopiere filer. Det være sig en
kopi med æble-D eller kopiering fra en harddisk til en anden.
Nogle gange får jeg fejl -37 andre gange stopper kopiering med en
bemærkning om, at filen ikke kan kopieres fordi den ikke findes.
Nogle gange kan det så lade sig gøre alligevel hvis jeg lukker vinduerne
og lukker dem op igen. Eller hvis jeg kopierer en fil fra en anden mappe
og så vender tilbage til den der "ikke eksisterede".
Problemet kommer kun når jeg kører med mit favorit system, 7.6.1, og ikke
når jeg starter fra den harddisk der kører med syst. 8.6.
Jeg har kørt Norton (uden at finde fejl) og genopbygget skrivebordet
adskillige gange, men det har ikke hjulpet.
Er der et par gode forslag som ikke indebærer installering af sytemet igen
med alt det bøvl det indebærer?

Med venlig hilsen
Jørgen Angel

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-03-01 02:00

Hej Jørgen

Umiddelbart vil jeg sige, at der kan være to (tre) problemer.

1. Filerne du vil kopiere er defekte på en eller anden måde.
2. At du har en fejl i din harddisk directory.
3. En kombination af begge ovenstående.

Hvis der er fejl i filerne er det tilsyneladende fejl, som Norton ikke kan
finde eller ikke kan gøre noget ved. - Men hvis det er en fejl i din
Directory fil, så kan den afhjælpes med Alsoft DiskWarrior. Jeg har selv haft
nogle af de same problemer. Det viste sig at det var filerne, der var
ødelagte, så de ikke kunne kopieres.

- At det så nok var min egen skyld, fordi jeg skiftede computer 'on the fly'
på min eksterne SCSIkæde, som jeg via en switch har sat på to computere, -
det er så en anden snak. - Det gav mig nemlig nogle grimme problemer med
Directory filen. Efter jeg havde lagt en ny directory fil, så forsvandt
problemet igen, men de ødelagte filer måtte jeg bare slette.

Så prøv med DiskWarrior.

mvh. Erik Richard

Jørgen Angel wrote:

> [...]
> adskillige gange, men det har ikke hjulpet.
> Er der et par gode forslag som ikke indebærer installering af sytemet igen

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Jørgen Angel

Dato : 11-03-01 11:28

kml.ers@mail1.stofanet.dk,Ny-Internet writes:
>Umiddelbart vil jeg sige, at der kan være to (tre) problemer.
>
>1. Filerne du vil kopiere er defekte på en eller anden måde.
>2. At du har en fejl i din harddisk directory.
>3. En kombination af begge ovenstående.

Filerne er ikke defekte. De kan åbnes og det hele, og hvis jeg vender
tilbage til filen lidt senere (måske efter at have lukket og åbnet et par
vinduer el. lign.) så kan filen kopieres uden problemer. Men så er det
pludselig en anden fil der ikke kan kopieres.

Du fortæller, at DiskWarrior klarede dine problemer med ødelagte filer.
Men det er vel næppe mine filer der er ødelagte (jf ovenstående). Tror du
DiskWarrior alligevel er løsningen?

Jørgen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-03-01 16:56

Hej Jørgen

Jørgen Angel wrote:

> [...]
> vinduer el. lign.) så kan filen kopieres uden problemer. Men så er det
> pludselig en anden fil der ikke kan kopieres.

Dem, jeg havde problemer med, var mp3 filer. Jeg kunne sagtens åbne og
afspille dem på den pågældende computer, men når jeg ville kopiere dem over
på enten en zip, jaz eller en anden HD, så kunne jeg ikke.

Jeg åbnede en af dem med BBEdit for at se, hvad der evt. kunne være galt. De
'ødelagte filer' havde mellemrum og firkanter på steder, hvor de tilsvarende
på en anden computer ikke havde det, så derfor kalder jeg dem for ødelagte,
- men spilles kunne de...

> Du fortæller, at DiskWarrior klarede dine problemer med ødelagte filer.
> Men det er vel næppe mine filer der er ødelagte (jf ovenstående). Tror du
> DiskWarrior alligevel er løsningen?

Ja, ca. halvdelen af dem kunne efter at jeg havde kørt DW kopieres, resten
kunne stadig ikke flyttes, så dem smed jeg blot ud.

Men hvis dit problem udelukkende skyldes fejl i Directory filen, ja, så kan
DW hjælpe, men jeg kan jo ikke garantere, at det kun er det problem, du har.
- Men DW er et rigtig godt stykke værktøj. Den har sparet mig for mange
problemer. - Jeg roder jo temmelig tit rundt med en masse ting på mine
computere, så det er de bedste penge, jeg nogensinde har givet ud til et
stykke software!

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Jørgen Angel

Dato : 11-03-01 17:17

> [...]
>problemer. - Jeg roder jo temmelig tit rundt med en masse ting på mine
>computere, så det er de bedste penge, jeg nogensinde har givet ud til et

Jamen så må jeg nok også gøre det! Jeg har i mange år haft utrolig stor
glæde af MasterJuggler - også fra Alsoft, så jeg har tillid til dem. Oven
i det kommer så din varme anbefaling. Tak for dit råd!

Med venlig hilsen

Jørgen Angel