Ok godt og billigt spillegrafik kort men m~
Fra : Thomas

Dato : 23-01-03 19:39

Hvilket grafikkort skal man købe hvis man både ønsker en ønsker en god
performance på spil kombineret med understøttelse af to skærme. Det skal
helst være i mellempris klassen omkring de 1000 kr.

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 23-01-03 20:08

Hvis det max må være 1000kr, ja så skal du nok have et GeForce3Ti200 det har
en god ydelse !!!
-Niels-

Thomas <asd@asd.de> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b0pcrk$2g5a$1@news.cybercity.dk...

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 23-01-03 20:20

Niels Bjørk Pedersen wrote:

> Hvis det max må være 1000kr, ja så skal du nok have et
> GeForce3Ti200 det har en god ydelse !!!
<snip>

Det er ikke muligt at finde dual-monitor Geforce3-kort på
edbpriser, så du må da hellere komme med et eksempel...

Hint: Kort med support for dual-monitor hedder som regel Matrox,
og et Matrox-kort med hæderlig 3D-ydelse koster mere end 1000,-

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
LinuxForum 2003, årets bedste konference! http://linuxforum.dk

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 24-01-03 11:53

Thomas Alexander Frederiksen wrote:
> Hint: Kort med support for dual-monitor hedder som regel Matrox,
> og et Matrox-kort med hæderlig 3D-ydelse koster mere end 1000,-

Hint: Det var i gamle dage. Både ATI og Nvidia laver masser af kort med
to monitor tilslutning.

Mvh

Bruno

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 24-01-03 17:52

iddqd@worldonline.dk wrote:

> Hint: Det var i gamle dage. Både ATI og Nvidia laver masser af
> kort med to monitor tilslutning.
<snip>

Har fanget at ATI-kloner også fås med dual nu, NVIDIA var jeg
ikke klar over...

Altså, bare fordi man vender ryggen til i et halvt års tid,
behøver de vel ikke sende kort med ordentlige features på gaden

Fra : Thomas

Dato : 23-01-03 20:42

Hvad med Sapphire ATI Radeon 9000 Pro 128MB DDR...min ven påstår at det
understøtter to skærme, men jeg kan ikke se at det er tilfældet

Fra : Sune Storgaard

Dato : 24-01-03 02:17

Thomas 's insignificant opinion was stated in:

> Hvad med Sapphire ATI Radeon 9000 Pro 128MB DDR...min ven påstår at
> det understøtter to skærme, men jeg kan ikke se at det er tilfældet

Jeg blev anbefalet sådan et til en julegave, og min bror er ikke utilfreds!
Der både svhs,composite ,vgaog dvi? udgang på, og både 3D og tvout er
kanont.

Koster omkring 6-700 af nyt.
Om man skal gå efter PRO med 64mb , eller vanilla med 128mb er vist efter
behov.

/Sune

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-01-03 20:35

"Thomas" <asd@asd.de> wrote in news:b0pcrk$2g5a$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> god performance på spil kombineret med understøttelse af to
> skærme. Det skal helst være i mellempris klassen omkring de 1000

Et Ti4200 kort med DVI-udgang. Der kan nemlig tilsluttes en adapter på
DVI-udgangen der gør man kan sætte en ekstra analog skærm på. Eller
hvis du har en CRT og en TFT (med DVI), så passer det jo allerede :)

Denne adapter følger med til nogle kort - gjorde blandt andet til mit.
Men ellers kan den også købes i løs vægt fra Sandberg f.eks.

Af Ti-4200 kort, ville jeg nok vælge dette her (selvom man kan spare 97
kr ved at købe et Palit ) - 128MB RAM, og DVI-udgang:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364647914

Mvh.
Flemming
--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Per N

Dato : 23-01-03 21:07

On Thu, 23 Jan 2003 19:38:45 +0100, "Thomas" <asd@asd.de> wrote:

>Hvilket grafikkort skal man købe hvis man både ønsker en ønsker en god
>performance på spil kombineret med understøttelse af to skærme. Det skal
>helst være i mellempris klassen omkring de 1000 kr.

ATI Radeon. Jeg har selv et Radeon 7500 kort med
2 alm. monitor udgange, plus DVI og SVHS udgange,
så der er virkelig ulighed for at sætte skærme til.
Det er fedt at køre dual monitor og f.eks. se film på
den ene, mens man surfer på den anden.

Jeg gav ca 750 for kortet

mvh PN