Driver til grafikort
Fra : Michael Nørgaard

Dato : 23-01-03 18:16

Hejsa i gruppen,

Lidt hjælp søges til en novice.

Jeg har et Creative TNT2 Ultra kort, 32 mb med tv-out - men jeg mangler en
driver.

Hvad vil være det rigtige til et sådant?

vh
Michael

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 23-01-03 18:15

www.nvidia.com => download drivers

Fra : Øistein Wind

Dato : 23-01-03 23:20

"Jens Gregersen [9670]" <jg@FJERNDETTEstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> www.nvidia.com => download drivers

Er der ikke noget med at de nyeste drivere kun optimeres til de nyeste
grafikkort?
Jeg hørte engang for længe siden, at man kunne nøjes med fx 30.82 (tror jeg
de hedder...?)

Øistein

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 24-01-03 17:04

Nej alle nvidia drivere passer til at nvidia kort -MEN det er rigtigt at
ikke alle kortene yder deres bedste med de nyeste drivere.
Fx til TNT-kort er alle drivere op til version 5.22 de bedste.
Til Geforce256 er driverne op til 12..01 de bedste.
Til Geforce2 op til 30.82.
Til Geforce 3 alle - dog ikke under 21.81
Til Geforce 4 alle - dog ikke under 23.11

Dog skal det nævnes at hastighed og kompatibilitet ikke lige altid følges at
med ældre kort - fx hvis du har et TNT2Ultra og vil spille et nyt spil da
skal du have den nyeste nvidia driver før det virker, men sår når du spiller
ældre spil vil du opleve at ydelsen måske ikke er lige så høj - altså man må
gå på kompromis.
-Niels-

Øistein Wind <oistein.wind@gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e306a6f$0$71713$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...