ARROWNETs MARKEDSFØRING:-(
Fra : 4711[7100]

Dato : 23-01-03 12:47

Hej
Vi bor i en boligforening, fik en stor flot farvestrålende brocure fra
Arrownet, Vester Gade 18, 2605 Brøndby.

Stor var glæden, da de nu skulle levere internet til en fornuftig pris via
vore kabel TV net.

I brocuren står der bl.a.:

Internet 24 timer i døgnet
Fuld adgang til internet døgnet rundt, For op til 15 computere.
-----
Fast pris - uanset forbrug
Du betaler en fast pris pr. måned uanset hvor meget forbindelsen benyttes.
----
Når man så melder sig til, bestiller eget modem, så kommer modem og det
første kvartals afgift som en efterkravspakke, altså man betaler uden at
vide hvad man egentlig har købt !

Det viser sig at teksten i brocuren, bare er for at "kapre" nye kunder, idet
der IKKE er FULD ADGANG TIL INTERNETTET.
Windows/MSN Messenger virker ikke i voice, webcam, filoverførsel, ICQ virker
ikke i samme, heller ikke AOL messenger, Netmeeting, Web-cam til egen
hjemmeside, derud over en hel del andre programmer.

Ringer man, får man at vide at deres betingelser står på deres hjemmeside,
hvis de altså tager telefonen efter 3-4 dage, men der står ikke noget, (
har hentet teksten, for nu laver de det vel om ) Det kan man jo først se når
men er på nettet, så er det for sent, man tegner sig for min. 6 mdr.

Jo man kan godt få FULD adgang, men så koster det ikke det beløb de har
opgivet, men 100.00 kr. for et IP nummer, som de så tager 300.00 kr. årligt
for at administrere.
OK, man må bide i det sure æble, bestiller IP den 7 januar, og de udsteder
kun IP en gang om ugen skriver de, så den 14, januar skulle det være der,
men idag den 23.januar er der ikke kommet noget, de sidste 3 dage har de
ikke svaret på telefon eller email, idag lykkedes at komme igennem, og de
skulle ringe tilbage, så nu ser vi.
Man skal så ud at købe en router, for at kan have mere end e en PC
tilkoblet, selvom de nok så flot skriver "op til 15 computere samtidigt"

Dette blot til orientering, måske har vores boligforening "sovet i timen" ,
men kommer de til din boligforening, så hold dem fast på deres løfter.

Har iøvrigt sendt det til Forbrugerrådet, da jeg mener det er ULOVLIG
markedsføring.

Vil du vide yderligere, så bare send mig en mail.
Mvh. B,Pedersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-01-03 13:29

"4711[7100]" <4711@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Det viser sig at teksten i brocuren, bare er for at "kapre" nye
kunder, idet
> der IKKE er FULD ADGANG TIL INTERNETTET.

Lyder som noget NAT-problematik. Er I lovet public IP på egne maskiner?
Hvad har I fået?

> Har iøvrigt sendt det til Forbrugerrådet, da jeg mener det er ULOVLIG
> markedsføring.

Jaja.. Meld gerne tilbage.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : 4711[7100]

Dato : 23-01-03 15:40

Hej Martin
Vi blev ikke lovet nogen IP.
Sådan står der på deres hjemmeside:

Som standard tildeles der IP-adresser i det lokale adresserum til alle
computere i foreningens net. Disse adresser er beskyttet af NAT udadtil og
af CMTS indadtil.

Du kan som tillæg til din Internetforbindelse bestille fast IP.
---
Altså mod ekstra betaling
Mvh. B.Pedersen
----

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-01-03 17:01

> [...]
> Som standard tildeles der IP-adresser i det lokale adresserum til alle
> computere i foreningens net. Disse adresser er beskyttet af NAT

OK. Ud fra dette kunne man indse at der ville være applikationer der
ikke fungerer.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Petersen_Michael

Dato : 23-01-03 21:15

> OK. Ud fra dette kunne man indse at der ville være applikationer der
> ikke fungerer.

ja, hvis man har den fornødne tekniske indsigt..

det kan man jo ikke forvente, at en hver forbruger har..

jeg vil dog i parantes bemærke, at det måske er lidt naivt at tro, at man
kan få 15PCer ned på webben, uden en Hub, Switch, eller Router..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-01-03 22:41

On Thu, 23 Jan 2003 17:00:40 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>OK. Ud fra dette kunne man indse at der ville være applikationer der
>ikke fungerer.

Forudsat at det kan kræves, at man skal læse om produktet på
hjemmesiden.

--
- Peter Brodersen

Fra : jens

Dato : 24-01-03 08:01

> [...]
> Når man så melder sig til, bestiller eget modem, så kommer modem og det
> første kvartals afgift som en efterkravspakke, altså man betaler uden at

Du har købt en netforbindelse, som koster en tilslutning, derudover er der
et beløb på 3 mdr abonnemennt.
Hvis du melder dit tv til licenskontoret er det vist 6 mdr de tager ad
gangen, også forud.

> [...]
> ikke i samme, heller ikke AOL messenger, Netmeeting, Web-cam til egen
> hjemmeside, derud over en hel del andre programmer.

Det står faktisk i den brochure jeg fik engang for 6mdr siden at
filoverførsøl og billedchat over msn eller lignende servicer ikke vil virke
med standard ipèrne men at det kræver en public ip.

> [...]
når
> men er på nettet, så er det for sent, man tegner sig for min. 6 mdr.

Det er så korrekt at de er lidt sløve der, herfra rager det konsekvent
20minnutter at komme igennem, men hvis man får fat i dem og de siger de vil
ringe tilbage har de altid gjort det indenfor 30 minutter.

> [...]
> ikke svaret på telefon eller email, idag lykkedes at komme igennem, og de

Jeg bestilte min om onsdagen til middag via mail, dagen efter kl 14: 00
virkede den, og brevet med oplysning om hvad den hed kom om fredagen, selvom
der står på siden de kun opretter nye om mandagen, så de har nok travlt i
Brøndby.

> Man skal så ud at købe en router, for at kan have mere end e en PC
> tilkoblet, selvom de nok så flot skriver "op til 15 computere samtidigt"

Nej du skal ikke have en router hvis du ikke vil. sæt en switch eller hub på
og de andre pcèr får netforbindelse via 10xxxxxx adresserne (optil 15stk),
men derres messenger virker så ikke.
Jeg kører med en 10 adresse på en router og min public på en anden router,
der er så en lille switch mellem dem og modemet, det virker fint her.
Du har sikkert også mulighed for en "fast private" ip, som giver dig
mulighed for at være på Wlan med hele din boligforening, det har min knægt
en del glæde af når han skal spille i net med skolekammesjukkerne.

> Dette blot til orientering, måske har vores boligforening "sovet i timen"
,
> men kommer de til din boligforening, så hold dem fast på deres løfter.

Her har de overholdt deres løfter, men der er problemer med at holde den
lovede upload hastighed, downloaden er så lidt over det lovede.

mvh Jens

Fra : 4711[7100]

Dato : 24-01-03 08:39

> Du har købt en netforbindelse, som koster en tilslutning, derudover er der
> et beløb på 3 mdr abonnemennt.

-- Ja det er jeg klar over.
-- Betalt for oprettelse, modem, samt 3 måneder
-- Men det er først når man får det oprettet, at man opdager
-- hvad man IKKE kan

-- Sender dig lige et "SCAN" fra brocuren med deres løfter.

> [...]
virke
> med standard ipèrne men at det kræver en public ip.

-- Det står IKKE her

> [...]
vil
> ringe tilbage har de altid gjort det indenfor 30 minutter.

-- De ringede IKKE tilbage i går, ikke skulle have IP senest 14.januar,
senest mail jeg modtog, var senest i uge 3,
og nu er uge 4 jo godt på vej ud.

mvh B.Pedersen

Fra : Lars Møller

Dato : 24-01-03 10:49

>-- Men det er først når man får det oprettet, at man opdager
>-- hvad man IKKE kan

Der er 10.000 andre ting man ikke kan, når man benytter NAT.

Der er også noget man ikke kan når man IKKE benytter NAT.

Problemet er at enten skal man have den fornødne tekniske indsigt til at
læse sådan en brochure, eller også skulle arrownet lave en
farvestrålende brochure på 500 sider, og havde du så læst den ???

/lars

Fra : 4711[7100]

Dato : 24-01-03 12:07

Hej Lars
De skriver ordret:

FULD ADGANG TIL INTERNET !

Har været på nettet i ca: 6 år, først med 28.8k, 33.6K 56K og ADSL, men har
altid haft adgang til bl.a. WEB-CAM, NetMetting, MSM/Windows Messenger, ICQ
osv....

De burde de fortælle, at hvis man vil have adgang til nogle af de ting, så
gælder abonnementsprisen ikke, så kommer der ekstra til, så havde jeg
accepteret det.

Go´Weekend.
B.Pedersen

Fra : rea721

Dato : 24-01-03 13:57

4711[7100] wrote:

> FULD ADGANG TIL INTERNET !

-snip-

Helt enig.
Det kan virke som dårlig markedsføring når der er begrænsninger som ikke er
kendte ved bestilling. Der findes desværre ikke en "rød" tråd i de
forskellige udbyderes produkt som forbrugeren kan gå ud fra.
Der burde faktisk være en form for varedekleration for hvad "produktet" kan,
i samme stil som når man feks køber en DVD spiller ol.

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Allan Joergensen

Dato : 24-01-03 14:01

rea721 <leon@721.dk> wrote:

> forskellige udbyderes produkt som forbrugeren kan gå ud fra.
> Der burde faktisk være en form for varedekleration for hvad "produktet" kan,
> i samme stil som når man feks køber en DVD spiller ol.

At en DVD afspiller kan en ting betyder ikke den er god til det.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"I come to seize your berry, not to praise it."

Fra : rea721

Dato : 24-01-03 14:43

Allan Joergensen wrote:

> At en DVD afspiller kan en ting betyder ikke den er god til det.

Har du et eksempel som du mener er relevant ifb med tråden ?

Fra : 4711[7100]

Dato : 24-01-03 18:20

Hej Tak for alle kommentarer
Fik idag den 24.januar kl 16.45, det IP nummer der var lovet senest
14.januar, efter at have talt med en servicekonsulent i telefonen imorges,
( kom igennem efter KUN 7 minutter ) som tog sig seriøst af sagen. Men jeg
skal jo betale 100 kr for det, samt 300 kr. årligt for adminstration
ligner det jo det de lovede, nemlig FULD ADGANG til Internettet, bortset de
ikke have oplyst, at det ikke var til den oplyste abonnementspris
Med venlig hilsen Bent Pedersen

Fra : Christian Lyng

Dato : 30-01-03 18:40

> [...]

> Når man så melder sig til, bestiller eget modem, så kommer modem og det
> første kvartals afgift som en efterkravspakke, altså man betaler uden at

Fiser du også ned til bilforhandleren da du opdagede der skulle benzin på
for at køre...det havde han sikkert ikke sagt...han havde vel heller ikke
sagt at du skulle have kørekort for egentligt at bruge den, fjernsynet du
købte koster jo også mere,-fordi der skal sættes strøm på det...alstå en
eksta udgift...fik du det at vide i forretningen....

-Det kan da kun være din egen skyld at du ikke har sat dig ind i hvordan
tingene fungere, og hvad du får, jeg har selv arrowhead og checkede op på om
hvordan de fungere mht. de applikationer du nævner...

Chr.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-01-03 00:02

"Christian Lyng" <chrisl@NOSPAMtiscali.dk> writes:

> Fiser du også ned til bilforhandleren

LART!

LART! LART! LART!

LART!

--
Peter B. Juul, o.-.o "Please do not put words or intentions in my mouth
The RockBear. ((^)) to which I do not subscribe; I get in enough

Fra : 4711[7100]

Dato : 31-01-03 10:38

Hvis jeg køber en bil, kan det da ikke passe der KUN er 3 hjul på, og man så
skal betale ekstra for det fjerde.

Det er det samme at annoncere med FULD ADGANG til internet, og så er det KUN
ca: 75% adgang. Hvis man ikke betaler ekstra
Bp.-

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-01-03 10:54

"4711[7100]" <4711@pc.dk> writes:

> Hvis jeg køber en bil, kan det da ikke passe der KUN er 3 hjul på, og man så
> [...]

Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,
I speak only 0}._.{0 Det er for Tiden hvad jeg veed
for myself. O/ \O Om Smørrebrød og Kierlighed." - J.H. Wessel.

Fra : Christian Lyng

Dato : 31-01-03 17:04

> [...]

KUN
> ca: 75% adgang. Hvis man ikke betaler ekstra

jeg forstår din fustration,-men faktisk er det vel et sådanne at der faktisk
er fuld adgang til internettet fra din maskine..men der er så ikke er fuld
adgang fra internettet til din maskine!, nogle applikationer skal jo kunne
se din maskine's IP-adr og når du er NAT'et så er der jo klart at det kan
man ikke...så jeg vil sige at det de skriver er OK, du har fuld adgang til
internettet...men internettet har ikke fuld adgang til dig...

Chr.

Fra : rea721

Dato : 31-01-03 17:44

Christian Lyng wrote:

> så jeg vil sige at
> det de skriver er OK, du har fuld adgang til internettet...men
> internettet har ikke fuld adgang til dig...

Man kunne faktisk forestille sig at man inden for samme "logik" helt spærede
for adgange _til_ internettet. Det ville spare megen båndbredde og åbne
helt nye muligheder for produkter. Man kunne forestille sig det surf-fri
abbonement hvor der kun var mulighed for at modtage data og ikke sende, på
den måde kunne forældre bestille via tlf feks. forskellige hjemmesider der
kunne sendes til computeren på bestemte tidspunkter, på den måde ville de
unge ikke side ved putteren hele dagen, genialt.

Måske man skulle søge om patent ?

Ironi kan forekomme i dette indlæg.

Fra : Christian Lyng

Dato : 31-01-03 23:44

"rea721" <leon@721.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne sendes til computeren på bestemte tidspunkter, på den måde ville de
> unge ikke side ved putteren hele dagen, genialt.

Det er tale om to ting du blander sammen...

1. Logikken er at man sikre at ens maskine ikke er på nettet med sin IP og
alle porte åbne (jeg ved ikke om arrowhead spærre for nogle porte?)....så
derfor spærre man af så 'internettet' ikke har fuld adgang til ens
maskine...de programmer der skal bruge ens IP adr, får et problem da alle
der kører igennem en NAT bruger dens IP adr ude i verden (internettet),
NAT'en holder styr på hvem der skal have hvad pakke vha sessionsnumre (det
er port nr) til de Interne IP adr (brugerne)....

2. Desuden er dit 'patent' opfundet...Firewall,proxy,eller bare Kina....men
igen det er jo spærring for tilgang ud til internettet....altså fra bruger
til -> internettet, spærring af tilgang til divers IP og
(normale/kendte/brugte)porte...det har arrowhead ikke...

Forklar man stadigvæk hvad problemet er og hvad arrowhead gør forkert.

Chr.

(der på ingen måde har noget med arrowhead at gøre!!)

Fra : jens

Dato : 01-02-03 01:36

"Christian Lyng" <chrisl@NOSPAMtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Chr.
>
> (der på ingen måde har noget med arrowhead at gøre!!)

Der er lige en lille detalje.......
Arrownet har en gateway adresse pr forening, det har i feks Jelling givet
det udfald at da èn blev banned fra en CS derver var hele byen banned fra
den server da det er 62 61 132 250 der er samme gate for alle der ikke har
en pubvlic ip selv, stakkels dreng i skolen.

Så opsætningen kan resultere i et ikke eksisterende internet hvis man er
uheldig, at have en cheater iblandt sig.

mvh Jens

Fra : Christian Lyng

Dato : 01-02-03 10:24

> [...]
>
> Så opsætningen kan resultere i et ikke eksisterende internet hvis man er
> uheldig, at have en cheater iblandt sig.

I know!!...det er totalt skod!...ikke bare med CS men også andre ISP der
banner en IP..så er det alle der blvier ramt....

Chr.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-02-03 10:56

"4711[7100]" <4711@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg køber en bil, kan det da ikke passe der KUN er 3 hjul på, og
man så
> skal betale ekstra for det fjerde.

Hvis jeg læser på usenet, kan det da ikke passe at skribenterne KUN har
3/4 mentalkapacitet, og man så skal undvære 1/4

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jens

Dato : 01-02-03 12:39

> "4711[7100]" <4711@pc.dk> skrev i en meddelelse
> man så
>
> Hvis jeg læser på usenet, kan det da ikke passe at skribenterne KUN har
> 3/4 mentalkapacitet, og man så skal undvære 1/4

1-0 til Martin! Ha!

Jens

Fra : Christian Lyng

Dato : 01-02-03 13:29

> [...]

KUN
> ca: 75% adgang. Hvis man ikke betaler ekstra

Noget helt andet er din IP 62.62.150.136?

Chr.