Ping monitoring
Fra : Jannick Bitsch

Dato : 10-03-01 21:39

hejsa

På min skole har jeg og nogle andre haft problemer med at vi blev massivt
pinget og dermed fik høje svartider (ja vi snakker spil ' For at komme
det til livs fandt jeg på nettet en packet sniffer, der kunne fortælle hvem
det varder pingede mig. Men jeg er ikke synderligt begejstret for at havde
sådan et program liggende på min maskine, og tror heller ikke skolen er det.
Jeg har tidliggere lavet et par små netværksprogrammer i java, der bare
anvendte de mest basale netværks klasser. jeg tænkte derfor på om det kan
lade sig gøre at lave et program der kan overvåge ens porte (bare ping
porten men jeg ved ikke lige hvad det er for en) og fortælle når man blev
pinget? Det er meget vigtigt at programmet udelukkende kan det, så at skolen
kan se at det ikke kan misbruges. Kan noget sådan lade sig gøre i java, og
hvilke klasser skal jeg i så fald se på?

tak for hjælpen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 10-03-01 22:28

In <98e33p$si8$1@news.inet.tele.dk> "Jannick Bitsch" <jannick@chefen.dk> writes:

> [...]

>kan se at det ikke kan misbruges. Kan noget sådan lade sig gøre i java, og
>hvilke klasser skal jeg i så fald se på?

Et "ping" er en ICMP-pakke og er paa et lavere niveau, derfor ingen porte.

/Martin