Telia Mobil Snyder med regningerne - kan j~
Fra : Carsten Larsen

Dato : 22-01-03 18:16

hej alle

Jeg har som selvstændig erhversdrivende oprettet et Telia Mobiz Abonnement,
hvor i jeg låner 3 telefoner á hver kroner 20 om måneden

Da jeg oprettede aftalen var det primært grundet at de reklamerede med en
minutpris døgnet rundt på 1 krone uanset hvem man ringede til i danmark.

"klippet fra deres hjemmeside"
"Nedsæt telefonregningen nu
Et Telia Mobiz abonnement koster kun 48 kr. pr. måned. Og uanset hvad I
vælger af services, koster det med Telia Mobiz højest 1 kr. i minuttet at
tale i hele Danmark og kun 2 kr. i minuttet at tale på tværs af de nordiske
landegrænser."

Nu ligger det sådan at jeg gerne vil ud af abonnementet, da alle de 3
telefoner jeg lejer/låner efterhånden har været til reperation 2-3 gange
hver, og jeg er ved at være grundigt træt af at hele tiden skulle undvære en
telefon (sjovt nok får jeg lov til at betale abonnement i alle de måneder
hvor telefonen er til reperation)

Når jeg læser betingelserne for opsigelse af mobillån står der følgende:
"Mobillåns opsigelse:
Aftalen om mobillån skal opsiges skriftligt med en måneds varsel, dog
tidligst 4 måneder efter mobillånd indgåelse. Kundens opsigelse er betinget
af, at kunden betaler Telia et beløb svarende til 100% af max beløbet for
kategorien hvori den pågældende mobiltelefon er/var placeret ved aftalends
indgåelse"

Min kategori er defineret som "low" altså 20,00 kroner om måneden,

Skal det forstås sådan aftalen blev oprettet 01.03.2002 og løber derfor til
01.03.2004 (24 mdr), det vil sige at der mangler cirka 14 måneder = 14*20 =
280 kroner pr telefon for at ophæve abbonnementet?

Endvidere Skriver de længere nede:
"hvis en part i øvrigt væsentligt misligholder sine forpligtigelser under
aftalen om Mobillån, og ikke trods skriftligt påkrav herom, retter for sig
senest 30 dage herefter, kan den anden part skriftligt opsige mobillån med
øjeblikkelig virkning"

Når jeg sidder og studerer alle mine Telia regninger, så undrer det mig at
beløbene aldrig passer med den 1 krone i minuttet som jeg blev lovet, og som
står på deres hjemmeside.

et eksempel:

I 6 måned 2002 har jeg haft 28 opkald til en samlet varighed af 1:03:47
altså en time og 3 minutter, det har kostet kroner 69,29 hvilket giver en
minutpris på 69,29/63,47 = 1,09, altså 9 øre mere i minuttet end reklameret,
og sådan går det igen på alle regninger, vil dette være nok til at sige at
en kontrakt er misligholdt og at jeg derfor kan opsige den øjeblikkeligt?

Jeg skrev i 02-10.02 et langt brev til telia og udbad mig svar på samme
spørgsmål, hvori jeg også spurgte om det kunne være rigtigt at jeg skal
betale abonnement i de 6 måneder hvor den ene telefon var til reperation?,
men sjovt nok, så svarer Telia ikke på breve/emails, og det er umuligt at
komme igennem til dem på telefon

Har i nogen gode ideer?, eller svar på mine spørgsmål

Carsten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-01-03 18:31

"Carsten Larsen" <info@blackboxANTISPAMdata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en kontrakt er misligholdt og at jeg derfor kan opsige den øjeblikkeligt?

1:03:47 = 63,78 min á 1,00 kr. = 63,78 kr.
69,29 - 63,78 = 5,51 kr. fordelt på 28 opkald = 0,20 kr.

Disse 20 øre pr. opkald er sikkert opkaldsafgiften... Hvorfor jeg ikke tror,
at der er noget at komme efter.

--
Mvh. Morten Fruergaard
http://fruergaard-racing.dk

Fra : Henning

Dato : 22-01-03 18:59

> [...]
>en kontrakt er misligholdt og at jeg derfor kan opsige den øjeblikkeligt?

Opkaldsafgift på ~25 øre - husker du at regne den med?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Carsten Larsen

Dato : 22-01-03 19:16

hej alle

opkaldsafgift ?, det står der ikke noget om på telia hjemmeside, men det kan
da godt være i har ret, men så burde det vil fremstå seperat af regningen,
hvis der en gider forklare mig hvordan man regner minutprisen på denne måde
vil jeg være glad. Jeg mente at 1:03:47 burde være = 63,47, hvordan får i
det til 1:03:47 = 63,78?

den side jeg henviser til kan ses her
http://www.teliamobiz.dk/abonnementspriser.asp

mvh Carsten

Fra : sune vuorela

Dato : 22-01-03 19:43

On Wed, 22 Jan 2003 19:16:16 +0100, "Carsten Larsen"
<info@blackboxANTISPAMdata.dk> wrote:

>vil jeg være glad. Jeg mente at 1:03:47 burde være = 63,47, hvordan får i
>det til 1:03:47 = 63,78?

Antal minutter på en time: 60

derfor er det 47/60 = 78

ps.: VIl du kigge lidt på din citatteknik?

--
Sune

Fra : Henning

Dato : 22-01-03 20:21

On Wed, 22 Jan 2003 19:43:25 +0100, sune vuorela <nospam@vuorela.dk>
wrote:

>Antal minutter på en time: 60
>
>derfor er det 47/60 = 78

Du skla lige sige "78 hundredele af et minut" ellers giver det ikke
mening

Henning
hsb(at)image.dk