Vaccination Thailand.
Fra : - Sanger -

Dato : 22-01-03 13:29

Er det nødvendigt med vaccinationer
når man rejser til Thailand og fortrinsvis
opholder sig i turistområder ?

Sanger...

Fra : Bjarne Højgaard Jens~

Dato : 22-01-03 16:00

ja

Fra : Ole Mikkelsen

Dato : 22-01-03 21:29

> Er det nødvendigt med vaccinationer
> når man rejser til Thailand og fortrinsvis
> opholder sig i turistområder ?
>
> Sanger...

Ikke nødvendigvis. Prøv at læse de gode råd på:
www.vaccination.dk
Bemærk, at der står "kan overveje".
Men hypokondere vil nok foretrække den helt store nålestikketur.
/Ole

Fra : Bo

Dato : 22-01-03 22:25

"- Sanger -" <san_ger@removehotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det nødvendigt med vaccinationer
> når man rejser til Thailand og fortrinsvis
> opholder sig i turistområder ?

Du kan blive vaccineret for det hele for ca. 400 DKR. i Helsingborg, 10 min fra færgen.
Lasarettet (Sygehuset) åben konsulation ma-ti-on-torsdag fra kl. 14:30 kom tidligt og
træk et nr.
gå ned og læs danske aviser og surfe på nettet (gratis) på biblioteket 5 min fra
sygehuset.
Kom præcis lidt før kl. 14:30 måske er tiden ændret tjek selv når du møder op ved 11-12:
tiden og
du har et lavt nr. og kommer ind meget hurtigere, der kan nemlig sidde ca 30-40 mennesker
og vente i kø.
Det er på samlebåndsmaner, en læge spørger dig ud, (du får en blanket som SKAL være
udfyldt) ved
siden af gør sygeplejersken stikkene klar, smid skjorten, og læg dig op på briksen på
maven, jeg fik 4-stik i ryggen !!
HUSK at medbringe dansk sygesikringsbevis !!!!
I sygehusets forhal er der et apotek, hvor du kan købe myggemiddel den ægte meget billig,
fås ikke i DK
Du kan betale med VISA/Mastercard og får en specificeret regning/kvittering samt
dokumenter gul bevis m.v. som du skal medbringe til Thailand, det kan kræves ved indrejse.

vh
bo

Fra : Kim X

Dato : 23-01-03 11:18

Se evt. www.sii.dk = Statens Serum Institut
Normalt er vaccination mod smitsom leverbetændelse en god ide. (gamagoblin
eller lignende)